شناسهٔ خبر: 34295035 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

١٣ تيم از نيروهای مسلح در مسابقات نظامى ٢٠١٩ شركت مى‌کنند

رئيس اداره تربيت بدنی ستادكل نيروهای مسلح جزئيات شركت ١٣ تيم ايران در مسابقات نظامی ٢٠١٩ روسيه را تشريح كرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاعى خبرگزارى فارس، امیر سید کمال پیمبرى رئیس اداره تربیت بدنی ستادکل نیروهای مسلح در نشست خبرى چهارمین دوره مسابقات بین المللی نظامی روسیه ٢٠١٩ و المپیک سیزم، اظهار داشت: مسابقات بین المللی نظامی ٢٠١٩ به میزبانی ١٠ کشور و با محوریت روسیه برگزار می شود که در دو رشته گشت جاده ای و غواصی عمق جمهوری اسلامی ایران میزبان است. نیروهای مسلح کشور از سال ٢٠١٦ در این مسابقات حاضر شده اند. در سال ٢٠١٦ در ٧ رشته، در سال ٢٠١٧ در ١٣ رشته و در سال ٢٠١٨ نیز در ١٦ رشته شرکت کرده ایم.

وی افزود: سال گذشته توانستیم در رشته غواصی عمق مقام نخست را کسب کنیم و امسال هم این مسابقات در خلیج فارس و جزیره کیش برگزار می شود.

امیر پیمبری ادامه داد: در رشته گشت جاده ای برای اولین بار است که میزبانی را بر عهده گرفته ایم، البته در سال های گذشته تیم اعزام کردیم اما امسال خود میزبان این مسابقات در پرند هستیم.

رئیس اداره تربیت بدنی ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: حضور ما در صحنه های بین الملل می تواند مهارت نیروهای مسلح را در عرصه جهانی به نمایش بگذارد. حضور نیروهای مسلح در این مسابقات طی سالهای گذشته باعث شده تا روند رشد آنها را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه حضور تیم های خارجی در دو رشته ای که میزبانی آن را بر عهده داریم نشان دهنده امنیت پایدار کشورمان و توانمندی نیروهای مسلح است، اظهار داشت: از امروز تا دهم مرداد تیم ها در حال اعزام به کشورهای میزبان هستند و خود ما نیز از فردا آماده پذیرایی از تیم های مهمان هستیم.

امیر پیمبری با بیان اینکه در مسابقات نظامی ٣٠٨ نفر از نیروهای مسلح شرکت خواهند کرد، گفت: در این مسابقات در ١٣ رشته غواصی عمق، گشت جاده ای، تانک بیاتلون، دسته های هوابرد، حافظان نظم، تکاوران دریایی، اربابان سلاح، نفربر بی ام پی، جام دریا، خدمه خمپاره انداز، تک تیراندازی، همکاری نظامی و پهپاد شرکت داریم. از تعداد ۳۰۸ نفر شرکت کنندگان، ۱۱۹ نفر به روسیه، ۴۶ نفر به چین، ۹ نفر به بلاروس، ۸۰ نفر به آذربایجان، ۳۰ نفر به قزاقستان، ۷ نفر به ارمنستان و در رشته غواصی عمق و گشت جاده‌ای که خود ما میزبان آنها هستیم و ۱۷ نفر هم از نیروهای مسلح شرکت می‌کنند.

وی افزود: در رقابت های داخلی بین نیروهای مسلح تیم های برتر مشخص شده اند و از امروز اعزامشان به سوی محل برگزاری مسابقات آغاز خواهد شد.

رئیس اداره تربیت بدنی ستادکل نیروهای مسلح در خصوص ترکیب تیم های شرکت کننده در این مسابقات عنوان کرد: تیم های غواصی عمق، دسته هوابرد، تکاوران دریایی، اربابان سلاح، نفربر بی ام پی و جام دریا از ارتش جمهوری اسلامی ایران، تیم های تانک بیاتلون، خدمه خمپاره انداز، تک تیرانداز و پهپاد از سپاه پاسداران و گشت جاده ای، حافظان نظم و همکاری های نظامی از نیروی انتظامی خواهد بود.

امیر پیمبری با بیان اینکه امسال المپیک سیزم در چین در ٢٨ رشته برگزار خواهد شد که ما در ١٤ رشته تیم های خود را به این مسابقات اعزام خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: در این مسابقات ١٦٠ نفر در قالب تیم های تکواندو، پنجگانه و تیراندازی از سپاه پاسداران، رشته تیر و کمان، والیبال، دوچرخه سواری، چتربازی و نجات و غریق از ارتش جمهوری اسلامی ایران و کشتی، دو و میدانی و جهت یابی از نیروی انتظامی و جودو از وزارت دفاع اعزام خواهند شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص استفاده از تجهیزات داخلی در مسابقات بین المللی نظامی روسیه، اظهار داشت: در رشته‌های پهپاد، غواصی، گشت جاده‌ای و‌ هوابرد از تجهیزات ساخت داخلی استفاده می‌کنیم. همچنین ما زمین‌های تمرینی در نقاط مختلف کشور در نیروهای مسلح مشابه با مراحل مسابقات روسیه ایجاد کرده‌ایم که تاثیر بسزایی در آموزش و آمادگی نیروهای مسلح دارد.

رئیس اداره تربیت بدنی ستادکل نیروهای مسلح در تشریح جزئیات میزبانی این مسابقات، خاطرنشان کرد: روسیه میزبان ۱۶ رشته، چین ۳ رشته، ایران ۲ رشته، قزاقستان ۳ رشته، ارمنستان یک رشته، بلاروس ۲ رشته، مغولستان و ازبکستان هرکدام میزبان یک رشته خواهند بود که مسابقات پهپاد در قزاقستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما