شناسهٔ خبر: 34301348 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

رهبر حزب کارگر خواستار برگزاری تجمعی اعتراضی در انگلیس شد

رهبر حزب کارگر انگلیس از حامیان خود خواست تا با شرکت در تجمعی در روز پنج‌شنبه خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی شوند.

صاحب‌خبر -

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس از حامیان خود خواست تا روز پنج شنبه با حضور در تجمعی اعتراضی،  خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در این کشور شوند.

رهبر حزب کارگر انگلیس در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: این پنج شنبه برای درخواست برگزاری انتخابات عمومی به ما بپیوندید تا مردم این کشور بتوانند انتخاب کنند چه کسی ما را رهبری کند- نه ۱۰۰ هزار عضو حزب محافظه کار.

کوربین خواهان برگزاری تجمع اعتراضی نسبت به نخست وزیری جانسون شد

 کوربین روز گذشته در واکنش به انتخاب شدن جانسون به عنوان نخست وزیر انگلیس در حساب توئیتری خود نوشت: بوریس جانسون موفق شد حمایت کمتر از صد هزار نفری که اعضای حزب محافظه کار را نمایندگی نمی‌کنند، با وعده کاهش مالیات برای افراد پولدار جلب کند و خود را به عنوان دوست بانکدار‌ها معرفی کرده و خواهان خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا شود. اما او نتوانست از حمایت مردم کشورمان برخوردار گردد.

در ادامه نوشت: خروج بدون توافق (از اتحادیه اروپا) یعنی کاهش اشتغال، قیمت‌های بالاتر در مغازه‌ها و خطر حراج خدمات سلامت همگانی به شرکت‌های آمریکایی در یک معامله لذت بخش با دونالد ترامپ.

وزیر خارجه سابق انگلیس با رای اعضای حزب حاکم محافظه‌کار به عنوان رهبر جدید این حزب انتخاب شد. با این انتخاب، وی رسماً از امروز نخست‌وزیر جدید انگلیس خواهد بود. با به دست آوردن ۹۲ هزار رای به عنوان رهبر جدید حزب محافظه‌کار و نخست‌وزیر جدید انگلیس انتخاب شد. «جرمی هانت» وزیر خارجه فعلی و رقیب بوریس جانسون در این رای‌گیری ۴۶ هزار رای را به خود اختصاص داد.

جانسون که ۵۵ سال سن دارد، از چهره‌های شناخته شده کارزار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است که در ماه ژوئیه سال گذشته میلادی به دنبال انتقاد از مواضع «ترزا می» در مذاکرات برکسیت، از سمت وزارت امور خارجه این کشور استعفا کرد. او نخستین فردی بود که اعلام کرد وارد رقابت برای جایگزیینی «ترزا می» خواهد شد. محبوبیت بوریس جانسون در میان هواداران حزب محافظه‌کار بسیار بالا است.

جانسون در فاصله بین سال‌های ۲۰۰۸ (۱۳۸۷) تا ۲۰۱۶ میلادی (۱۳۹۵) شهردار لندن بود. بوریس جانسون، رهبر جدید حزب حاکم محافظه‌کار و نخست‌وزیر جدید انگلیس، خروج این کشور از اتحادیه اروپا را برای سی و یکم اکتبر (نهم آبان) وعده داد.  / باشگاه خبرنگاران

 

برچسب‌ها:

نظر شما