شناسهٔ خبر: 34279328 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جدول اجراهای جشنواره ملی تئاتر رضوی اعلام شد

۱۲ اجرا از ۹ استان کشور قرار است در طول جشنواره ملی تئاتر رضوی در تبریز به روی صحنه برود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، ۱۲ اجرا از ۹ استان کشور قرار است در طول ایام جشنواره ملی تئاتر رضوی در تبریز به روی صحنه برود. تماشاخانه مهر، پلاتو میرک، پلاتو تئاتر مستقل و سالن اقبال آذر مکان های اجرایی جشنواره چهاردهم هستند.

افتتاحیه این جشنواره ظهر ٦ مرداد در تیمچه تاریخی بازار بزرگ تبریز برگزار خواهد شد. ٩ مرداد نیز مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری ٢٩ بهمن تبریز برگزار خواهد شد.

همچنین امروز کارگاه یک روزه تئاتر خیابانی با حضور سامان خلیلیان در تبریز برگزار شد، این کارگاه در حاشیه اجراهای خیابانی چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی به همت دفتر تئاتر خیابانی انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی و با همکاری موسسه الف برگزار شد.

چگونگی پردازش ایده برای یک اجرا، شیوه مندی ارتباط و تعامل با تماشاگر و  بهره مندی از معماری شهری و تناسبات اجرای نمایش های محیطی، از جمله مباحثی بود که در این کارگاه برگزار شد.

بنابر این گزارش، در ابتدای این کارگاه سامان خلیلیان، رئیس کانون  تئاتر خیابانی کشور، ضمن تقدیر از اقدام دفتر تئاتر خیابانی انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی، تئاتر خیابانی را نیازمند نگاه تخصصی هم در بین مسئولین و هم در بین فعالان این عرصه دانست.

استقبال هنرمندان از این کارگاه بسیار چشمگیر بود و ٧٠ هنرمند عرصه تئاتر خیابانی از شهرستان های، آذرشهر، هادی شهر، هشترود، مراغه، سردرود، بناب، مرند، جلفا، اهر، عجب شیر و تبریز در این کارگاه حضور داشتند.

نظر شما