شناسهٔ خبر: 34276416 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی:

نقش تربیتی و فرهنگی مساجد نباید مورد غفلت قرار گیرد

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد بر توجه به خانواده، نوجوانان و جوانان در برنامه‌ریزی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد هادی‌نیا» امروز در نشست هماهنگی و توجیهی مدیران مسؤول کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان جلفا اظهار داشت: از دیدگاه مبانی دینی و توصیه‌های رسول الله(ص) مساجد تنها محلی برای عبادت نیستند، بلکه جایگاهی فراتر در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، هنری، علمی و حتی اقتصادی دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که تحکیم بنیان خانواده باید یکی از هدف‌گذاری‌های کانون های مساجد باشد، گفت: مساجد و کانون های فرهنگی هنری بهترین مکان برای فعالیت جوانان و شکل‌گیری شخصیت آنان است.

هادی‌نیا تصریح کرد: اعتماد، محبت، درک متقابل، عدم تحقیر، بها دادن، تشویق به موقع و در جمع، ارزش‌گذاری به خلاقیت و ابتکار و اعطای مسؤولیت، مشورت با جوانان و نوجوانان در فضای مسجدی می تواند عامل جذب باشد، حقیقت آن است که هیچ انسانی از محبت گریزان نیست.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی با تأکید بر پویایی و خلاقیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در اجرای برنامه‌های ابلاغی گفت: ارتباط و تعامل سازنده با نسل جوان و نوجوان، توجه به باورها و نیازها و همچنین درک فضای فکری و احساسی جوانان باید مورد توجه پیشکسوتان و متولیان امور مساجد باشد.

وی با بیان این‌که جوانان و نوجوانان مسجدی باید در احیای کارکردهای اجتماعی، فرهنگی، هنری و تربیتی مساجد و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب پیشگام باشند، تصریح کرد: اعتماد به جوانان و نوجوانان مؤمن، متعهد و تحصیل‌کرده در تحقق این خواسته نقش ویژه ای دارند.

گفتنی است، این نشست با هدف توجیه و تشریح برنامه‌های فرهنگی، طرح‌های مربوط به اوقات فراغت، پورتال بچه‌های مسجد، بررسی مشکلات و ارایه راهکارهای کاربردی در راستای ارتقای سطح فعال کانون های مساجد شهرستان جلفا برگزار شد.

نظر شما