شناسهٔ خبر: 34275191 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قیمت مرغ در کرمان باید به 12900 تومان کاهش یابد

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: باید قیمت مرغ متناسب با همه کشور در استان کرمان نیز گام به گام پایین بیاید و به ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شده برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدعلی دهقان امروز در سیزدهمین جلسه تنظیم بازار استان کرمان اظهار داشت: مرغداری‌های غیر مجاز که به چرخه تولید مرغ کمک می‌کنند را کمک کنیم تا مشکلات انها رفع شود و بتوانند مجوزهای لازم را دریافت کنند.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان با بیان اینکه باید قیمت مرغ متناسب با استان‌های همجوار تعیین شود تا مرغ از استان خارج نشود، بیان داشت: تجربه نشان داده، قیمت مرغ همیشه دست دولت نبوده باید قیمت مرغ متناسب با همه کشور گام به گام پایین بیاید و به ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شده برسد.

وی با اشاره به اینکه تعیین قیمت مرغ کشوری است و ما در استان نمی‌توانیم تعیین کنیم، عنوان کرد: بر اساس مصوبه وزارت کشور استان‌ها نمی‌توانند صادرات کالاهای خود را به سایر استان‌های کشور ممنوع کنند به‌همین دلیل نمی‌توانیم جلوی خروج مرغ از استان را بگیریم.

دهقان با اشاره به اینکه گندم استان کرمان جزء گندم‌های مرغوب کشور است، بیان کرد: توانستیم جلوی خروج گندم از استان را بگیریم و در زمینه خرید تضمینی گندم موفق‌ترین استان کشور بودیم که توانستیم ۱۷۰ هزار تن گندم را از کشاورزان استان خریداری و در سیلوهای استان نگهداری کنیم.

مهدی عباسی معاون بازرگانی جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: ما حداکثر جوجه‌ریزی را در استان داشته‌ایم و تا روز گذشته ۲ هزار و ۴۸۵ قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفته است.

ارسلان میری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان نیز با بیان اینکه ما به دنبال کمک به تولید هستیم و در راه تولید سنگ‌اندازی نمی‌کنیم، گفت: هر کدام از تولیدکنندگان مرغ خارج از عرضه جهاد کشاورزی و دامپزشکی توزیع داشته باشند با آنها برخورد قانونی می‌شود.

انتهای پیام/80018/ق

نظر شما