شناسهٔ خبر: 34260626 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سازمان آزادیبخش فلسطین خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد شد

تهران – ایرنا – سازمان آزادیبخش فلسطین روز دوشنبه به دنبال دور جدید اقدامات غیر انسانی رژیم صهیونیستی در تخریب منازل فلسطینی ها در جنوب شهر "قدس"، خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی این موضوع شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش رسانه های فلسطینی، "صائب عریقات" دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیخبش فلسطین در این باره همچنین اعلام کرد که این کمیته یک جلسه فوق العاده برای پیگیری جنایت های جنگی رژیم صهیونیستی درحق مردم فلسطین در قدس و بویژه در منطقه "وادی الحمص" برگزار می کند.

تشکیلات خودگردان فلسطین نیز عملیات تخریب در منطقه وادی الحمص در جنوب شرق قدس را محکوم و مسئول این جنایت را دولت نامشروع رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

اقدام تازه صهیونیست ها علیه مردم فلسطین در قدس، با واکنش های شدید منطقه ای و بین المللی روبه رو شده است.

پبش از این، اتحادیه اروپا و فرانسه بصورت جداگانه روز دوشنبه با غیرقانونی خواندن سیاست شهرک سازی صهیونیست ها، از تل اویو خواستند، تخریب منازل فلسطینیان را هرچه زودتر متوقف کند.

سازمان همکاری اسلامی، قطر، اردن و گروه های فلسطینی نیز این اقدام ضد فلسطینی را محکوم کردند.

از صبح روز دوشنبه بلدوزرهای اسرائیلی چندین خانه فلسطینی را در مناطق وادی الحمص و صور باهر در جنوب شرق قدس را تخریب کردند.

این در حالی است که دیوان عالی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه دادخواست مردم منطقه وادی الحمص برای توقف تخریب منازلشان را رد کردو اشکارا با تخریب منازل مردم موافقت کرد.اقدامی که از منظر حقوقی خلاف قوانین و موازین بین المللی است.

نظر شما