شناسهٔ خبر: 34262152 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

رژیم صهیونیستی‌، بزرگترین عملیات تخریب منازل فلسطینی‌ها را آغاز کرد

صاحب‌خبر -
 

سرویس خارجی: بولدوزرهای ارتش اشغالگر اسرائیل با حمایت نظامیان این رژیم، تخریب بیش از ۷۰ واحد مسکونی فلسطینی ها را در محله وادی الحمص در جنوب قدس آغاز کردند .

عملیات تخریب این خانه ها همزمان با حضور گسترده نظامیان اشغالگر در جنوب قدس صورت می گیرد.همزمان نظامیان اسرائیلی دهها خانواده فلسطینی را مجبور به ترک خانه هایشان کردند.دادگاه استیناف رژیم صهیونیستی درخواست اهالی واد الحمص برای تجدیدنظر در تخریب منازلشان را رد کرد. از صبح دیروز و پیش از آغاز به کار بولدوزرها و دستگاه‌های بیل مکانیکی، نظامیان صهیونیست صاحبان خانه‌ها را به زور و با ضرب و شتم بیرون کردند. بهانه دادگاه رژیم صهیونیستی برای تخریب این ساختمان‌ها، نزدیکی آنها به دیوار حائل است و رژیم صهیونیستی آن را خطری امنیتی توصیف کرده است.

در این حال طرف‌های مختلف فلسطینی در واکنش به تخریب گسترده منازل در جنوب قدس که بزرگترین عملیات تخریب از ۱۹۶۷ تا کنون است، اعلام کردند این اقدام مصداق بارز جنایت جنگی است. «عدنان غیث» استاندار قدس در این زمینه اعلام کرد: تخریب منازل در منطقه وادی‌الحمص به معنای واقعی کلمه جنایت جنگی است و رژیم اشغالگر به بهانه نزدیک بودن این منازل به دیوار حائل آنها را تخریب می‌کند.

«صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» هم گفت، چرا دادگاه جنایات بین‌المللی مانع انجام تحقیق قضائی در قبال مسئولان اسرائیلی می‌شود؟ باید به این وضعیت پایان داده شود.«حازم قاسم» سخنگوی حماس هم اعلام کرد: افزایش جنایات رژیم اشغالگر علیه اهالی قدس نتیجه حمایت‌های مطلق آمریکاست.

«سامی ابوزهری» از دیگر اعضای ارشد حماس نیز گفت، ملت فلسطین تسلیم این جنایات نخواهد شد. تخریب‌های اخیر در قدس نتیجه طبیعی نشست بحرین و روابط دوستانه برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی است.«عبداللطیف القانوع» سخنگوی دیگر حماس هم گفت، آنچه در وادی‌الحمص در حال انجام است، پاکسازی نژادی است و انتظار می‌رود سازمان ملل برای نجات ملت فلسطین وارد عمل شود.

«جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» هم اعلام کرد، تخریب واحدهای مسکونی در وادی‌الحمص جنایت جنگی و پاکسازی نژادی سازماندهی شده است.«عکرمه صبری» رئیس کمیته عالی اسلامی در قدس نیز تصریح کرد، آنچه در قدس رخ داده پاکسازی نژادی است. جهاد اسلامی فلسطین هم ‌اعلام کرد، آنچه در قدس رخ داده جنایت و بازگشت اشغالگری بر مناطق است و این جنایت نتیجه مستقیم طرح «دونالد ترامپ» موسوم به معامله قرن است. تشکیلات خودگردان نیز این موضوع را محکوم و اعلام کرد، رژیم صهیونیستی مسئول مستقیم این جنایت است.

در چنین شرایطی داماد و مشاور رئیس جمهور آمریکا قصد دارد هفته آینده با هدف پیشبرد طرح سازش خاورمیانه به چند کشور عربی و سرزمین‌های اشغالی سفر کند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند. ‌«جرد کوشنر» مشاور ارشد و داماد دونالد ترامپ به زودی با هدف پیشبرد طرح صلح پیشنهادی این کشور برای خاورمیانه موسوم به معامله قرن، راهی سرزمین های اشغالی، عربستان و اردن می شود. قرار است در این سفر «جیسون گرینبلات» فرستاده آمریکا در امور سازش و «برایان هوک» نماینده آمریکا در امور ایران نیز وی را همراهی کنند. کوشنر قصد دارد در این سفر موضوع تاسیس صندوق چندملیتی برای حمایت از اقتصاد فلسطینیان را مطرح کرده و از کشورهای عربی میزان مشارکتشان در این صندوق را جویا شود.

‌ این درحالی است که یک روزنامه اسرائیلی با انتقاد شدید از نماینده دولت آمریکا در فلسطین اشغالی، او را به نادیده گرفتن واقعیت‌های آشکار متهم کرد. هاآرتص، «جیسون گرینبلات» را فردی فرومایه توصیف کرد و نوشت: فرستاده یهودی ترامپ به خاورمیانه از جمله کسانی است که گوش به معامله قرن شکست خورده سپرده است و با اتخاذ مواضع راستگراهای اسرائیلی، صرفا موجب تحریک فلسطینی‌ها می‌شود.

در خبری مرتبط، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که وزیر خارجه آمریکا درخواست همتای اسرائیلی خود برای برگزاری دیداری دوجانبه در جریان سفر اخیر وی به واشنگتن را نپذیرفت.مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا درخواست یسرائیل کاتس، همتای اسرائیلی خود برای انجام دیداری دوجانبه را رد کرد.دفتر وزیر خارجه آمریکا درخواست طرف اسرائیلی را نپذیرفت و به سفارت این رژیم در واشنگتن اطلاع داد که برنامه کاری پمپئو پر است.

نظر شما