شناسهٔ خبر: 34258069 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

وزیر دفاع: سپاه فیلم منتشر شده در صحن علنی را فاقد سندیت می‌داند

صاحب‌خبر -
خرداد؛ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: فیلمی که به صورت داخلی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به نمایش درآمد با فیلمی که در صحن نمایش داده شد از نظر موضوع تشابه اما از نظر مفهوم مغایرت دارد؛ سپاه فیلم منتشر شده را فاقد سندیت دانست و انتصاب آن به این ارگان نظامی را را غیرمسئولانه توصیف کرد.

به گزارش خرداد، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» عصر دوشنبه در صحن علنی مجلس در پاسخ به سوال  علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که هر نماینده در راستای مسئولیت هر وزارتخانه می‌تواند سوال بپرسد، گفت:وزیر دفاع وظیفه‌ای در زمینه بخش اطلاعات نیروهای مسلح ندارد و نقش معاونت پشتیبانی فرمانده معظم کل قوا را ایفا می کند. بنابر این موضوعات مطرح شده در این سوال ارتباطی با این وزارتخانه ندارد.
وی اضافه کرد: با این حال با توجه به تاکید رئیس مجلس شورای اسلامی در رابطه با موضوع اقدام یکی از نمایندگان در نمایش فیلمی در صحن مجلس، توضیحاتی ارائه می دهم.

امیر حاتمی اضافه کرد: طبق قانون نظارت بر رفتار نمایندگان و رسیدگی به گزارش ها در صلاحیت هیات نظارت بر رفتار نمایندگان است و وزیر دفاع یا هیچ مقام اجرایی در این زمینه صلاحیت ورود ندارد؛ با این حال به دلیل اینکه فیلم به سپاه منتصب بود، از سپاه سوال و پاسخ این ارگان نظامی را به صورت مکتوب به کمیسیون امنیت ملی و رئیس مجلس ارائه کردم.

وزیر دفاع توضیح داد: فیلمی که به صورت داخلی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به نمایش درآمد با فیلمی که در صحن نمایش داده شد از نظر موضوع تشابه اما از نظر مفهوم مغایرت دارد؛ سپاه فیلم منتشر شده را فاقد سندیت دانست و انتصاب آن به این ارگان نظامی را را غیرمسئولانه توصیف کرد.

حاتمی اضافه کرد: فیلم منتشر شده مربوط به یک پرونده امنیتی است که امروز حکم قطعی آن توسط قوه قضاییه صادر شده و درحال اجرا است؛ تمام مراحل در قوه قضاییه انجام شده است و وزارت دفاع نمی‌تواند قضاوتی در رابطه با محتوای پرونده داشته باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به شرایط حساس کشور، گفت: با توجه به اقدامات خصمانه دشمنان به ویژه دولت جنایت کار آمریکا علیه مردم و دولت ایران تلاش ما به عنوان نیروهای مسلح حفظ و ارتقای اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

حاتمی ضمن قدردانی از نمانیدگان خطاب به‌آنها گفت: از ما اجرای قاطع ماموریت های نیروهای مسلح، پشیتیانی و امور دفاعی را مطالبه کنید، ما هم با تمام قوا انجام می دهیم؛ امیدوارم نمایندگان چنین سوالاتی را در مسیر خود پیگیری کنند. با این حال ما به عنوان وزارت دفاع آمادگی داریم برای تایید صحت اطلاعات نیروهای مسلح با همکاری همه ارگان نیروهای مسلح با مجلس به ویژه کمسیون امنیت ملی همکاری داشته باشیم.

پس از این اظهارات وزیر دفاع «علیرضا رحیمی» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از پاسخ های وی در مورد پخش فیلم اعترافات و مستندات مربوط به دو تابعیتی ها در جلسه علنی مجلس قانع شد.

پس از اظهارات نماینده تهران و توضیحات وزیر دفاع رحیمی گفت: با توجه به این که نگاه من و ۲۶ نماینده دیگر منافع و امنیت ملی است به رای گذاشتن این سوال را خلاف امنیت ملی می‌دانم. 

برچسب‌ها:

نظر شما