شناسهٔ خبر: 34256311 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس جدید موزه هنر‌های معاصر تهران

نوسانات بازار عامل تاخیر مرمت موزه هنر‌های معاصر

وسانات قیمت بازار و همچنین تغییر پیمانکار مهمترین بحث تاخیر مرمت این موزه بود

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، احسان آقایی در نشست خبری مرمت و بازساری موزه هنر‌های معاصر تهران که صبح امروز در محل این موزه برگزار شد درباره روند بهسازی این موزه که از سال گذشته آغاز شده است، افزود: پس از اینکه سال گذشته مرمت را شروع کردیم به دو علت نتوانستیم در زمان معین کار را تمام کنیم که مهمترین آن نوسانات قیمت بازار و همچنین تغییر پیمانکار بود.
وی اضافه کرد: با نوسانات بازار، بودجه کفاف کل طرح را نمی‌داد و از آن طرف در طرح‌های دولتی اختصاص بودجه دارای مراحل طولانی است بنابراین این روند تغییر قیمت‌ها، مهمترین بحث تاخیر مرمت موزه بود.
آقایی همچنین درباره تغییر پیمانکار این طرح نیز گفت:: پیمانکار قبلی برغم زحماتی که کشید پیمانکار مناسبی تشخیص داده نشد و گروه ناظر بر موزه به این نتیجه رسید که این پیمانکار توانایی اینکه در آن زمان بتواند کار را تمام کند ندارد بنابراین پیمانکار تغییر کرد و همین مرحله نیز به دلیل دولتی بودن طرح حدود پنج - شش ماه زمان می‌برد، چون این مکان، مکانی دولتی است.

نوسانات بازار عامل تاخیر مرمت موزه هنر‌های معاصر نوسانات بازار عامل تاخیر مرمت موزه هنر‌های معاصر نوسانات بازار عامل تاخیر مرمت موزه هنر‌های معاصر


هادی مظفری، مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این نشست با اشاره به اینکه موزه هنر‌های معاصر یکی از بی نظیرترین فضا‌های معماری کشور است و علاوه بر بنا آثاری که در آن وجود دارد نیز بسیار ارزشمند است، گفت: این موزه که تاریخ شفاهی بسیار گرانبهایی در خود دارد در ۴۰ سال گذشته مهمترین مرکز اتفاقات تجسمی در ایران بوده است و بسیاری از هنرمندان جهان، موزه هنر‌های معاصر تهران را بسیار خوب می‌شناسند.
وی ادامه داد: موضوع مرمت یکی از ضروریات بود که پس از ۴۰ سال باید به سراغش می‌رفتیم و امروز که این نشست برگزار شد بیش از ۶۰ درصد از طرح پیش رفته است.
مظفری گفت:: شاید اعلامی که در ابتدا برای مرمت گفته شد، کار کارشناسی نبود به این خاطر که اصلا جبهه‌های کاری احصا نشده بود و بعد از آن مشخص شد که اتمام این کار کمتر از یکسال و یک سال و نیم امکانپذیر نیست.
در حاشیه این نشست خبری همچنین از بانک اطلاعاتی موزه هنر‌های معاصر تهران نیز رونمایی شد. در این نرم افزار اطلاعات مربوط به سه هزار و دویست و پنجاه و نه اثر در گنجینه موزه هنر‌های معاصر تهران گنجانده شده است.
طرح مرمت و بهسازی موزه هنر‌های معاصر تهران از اردیبشهت ۹۷ آغاز شده است و طبق صحبت‌های اولیه قرار بود سه ماهه کار پایان پذیرد، اما با گذشت یکسال هنوز ۴۰ درصد از این طرح باقی مانده است.

نظر شما