شناسهٔ خبر: 34246714 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

در نشست خبری مرمت و بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران عنوان شد:

جزییات فاز اول مرمت موزه هنرهای معاصر تشریح شد

نشست خبری مرمت و بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران با حضور هادی مظفری و احسان آقایی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج، نشست خبری مرمت و بازسازی موزه هنرهای معاصر با حضور هادی مظفری مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، احسان آقایی مدیر موزه هنرهای معاصر و مجید حبیبی نژاد مدیر کنترل پروژه مرمت موزه هنرهای معاصر،پیش از ظهر امروز دوشنبه ۳۱ تیرماه برگزار شد.

در ابتدای این نشست هادی مظفری گفت: پیش بینی ما برای مرمت موزه دوفاز شصت درصد و چهل درصدی بود.

وی افزود: مرمت موزه دوازده جبهه اصلی و ۱۳۰ جبهه فرعی دارد. طی چهارده ماه گذشته به لحاظ اقتصادی فراز و نشیب زیادی بوجود آمد و در حالی که اعتبار لازم این پروژه تامین شده اما بروز رسانی هزینه ها کار بسیار سختی شد چرا که نوسانات قیمت به صورت هفتگی تغییر می کرد. تفاهم و قرارداد جدیدی نیاز بود که باید به تایید سازمان برنامه و بودجه برسد و این زمانی بود و باعث تاخیر شد.

مظفری ادامه داد: در ادامه به دلیل کند بودن پیمانکار، تصمیم به جایگزینی پیمانکار گرفتیم که باید کار را از پیمانکار اول تحویل می گرفت که زمانبر و باعث تاخیر شد.

وی تاکید کرد: شرایط ویژه موزه هنرهای معاصر که قدمت بنا، گنجینه و تاریخ شفاهی آن منحصر به فرد است که نیاز به حفظ آنها کار را سخت و حساستر می کرد و پاسبانی از موزه در مقابل سرعت عمل اولویت داشت.

در ادامه حبیبی نژاد به جزییات جبهه های اصلی، ضرورت مرمت در این بخش ها و فازهای مرمت و بازسازی موزه اشاره کرد و اعلام کرد که فاز اول این پروژه در اردیبهشت ماه سال ۹۸ به پایان رسید و فاز دوم آن از پنجم مردادماه آغاز شد.

وی تصریح کرد: به دلیل اهمیت موضوع فاز اول مرمت به ترمیم و بهسازی ساختمان موزه، مرمت و به روز رسانی سیستم تاسیسات و الکتریکی گالری ها و سیستم های امنیتی اختصاص داشت. بهسازی و افزایش ظرفیت گنجینه، ترمیم و به روز رسانی و مجزا نمودن سیستم تاسیسات گنجینه و الکتریکال فاز دوم آن بود.

حبیبی نژاد تأکید کرد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی کل مرمت موزه ۶۰.۳درصد است و تنها بخش های باقیمانده مرمت موزه که به دلیل حساسیت و الزامات امنیتی و اجرایی با دقت بیشتری در برنامه های اجرایی قرار گرفته است، بهسازی گنجینه، تاسیسات مربوط به آن و الکتریکال مجموعه است که در حال حاضر نشه آنها بطور کامل نهایی شده و قراردادهای تامین تجهیزات و ساخت و نصب منعقد گردیده و ساخت آن آغاز شده است.

نظر شما