شناسهٔ خبر: 34220620 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

به بهانه فستیوال در ترکیه؛

استیصال مسافران ایرانی در غربت/ فعالیت هفده شرکت گردشگری، تعلیق شد

عدم ایفای تعهدات در قبال مسافرین در گشت های برگزار شده از سوی چندین دفتر خدمات مسافرتی در فستیوال ترکیه، فعالیت 17 شرکت به منظور تعیین تکلیف نهایی، تعلیق گردید.

صاحب‌خبر -

گروه اجتماعی آناج؛ برخی از آژانس‌های مسافرتی نسبت به تعهداتی که در قبال مسافران خود دارند پاسخگو نیستند و بعضا خدماتی که در کشور مقصد ارائه می‌کنند با خدماتی که در زمان تهیه بلیت صورت می‌گیرد تناقض دارد.

همیشه خبرهایی درباره سرگردانی مسافران ایرانی در فرودگاه یا هتل های ترکیه منتشر می شود ولی با این وجود از حجم افرادی که برای گردش به کشورهمسایه می روند نه تنها کاسته نشده بلکه افزایش هم یافته است.

از چند روز گذشته تصاویری در فضای مجازی درباره سرگردانی و آواره شدن ایرانیان در ترکیه دست به دست می‌شود که نشان از وضعیت نامناسب آنها دارد. ماجرا از این قرار است که یک شرکت ترکیه‌ای با فریب تورهای ایرانی به اسم فستیوال موسیقی که همه ساله در یکی از کشورها برگزار می‌شود آنها را پای امضای قرارداد می‌کشاند در حالیکه چنین فستیوالی اصلا در ترکیه برگزار نمی‌شود و هیچ خواننده معروفی هم به ترکیه سفر نکرده است!

مسافران ایرانی که مبالغ زیادی بابت سفر به ترکیه و شرکت در این کشور پرداخت کرده بودند بعد از رسیدن به مقصد می‌فهمند که چه کلاهی بر سر آنها رفته و بدون مکان و غذا مانده‌اند؛ ظاهرا تورهای ایرانی مبلغ تامین هزینه مکان و غذا را به این شرکت ترکیه‌ای پرداخته و این شرکت نیز بعد از دریافت مبالغ هنگفت پا به فرار گذاشته است و دست مسافران و تورها را در کاسه گذاشتند.

وضعیت نامناسب ایرانی های حاضر در ترکیه صحنه نامناسبی را به نمایش گذاشته بود مسافرانی که هر کدام در یک گوشه آواره و سرگردان شده بودند کسانیکه  وضعیت مالی بهتری داشتند خود را به هتل ها رسانه ولی بقیه در گوشه خیابان ها شب را سپری کردند. از تصاویر منتشره چنین برداشت می شود که پلیس ترکیه هم در محل حضور پیدا کرده بود. بارها و بارها اخباری در گوشه و کنار منتشر شده که مسافران ایرانی در فرودگاههای ترکیه مورد اهانت قرار گرفته اند. جدای از اینکه وزارت خارجه  مسئول مستقیم رسیدگی به ایرانیان خارج از کشور است ولی همچنان این بی احترامی ها ادامه دار شده است.

سرگردانی ایرانیان حاضر در ترکیه باعث شد که مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از تعلیق چندین دفتر خدمات مسافرتی به جهت تخلفات عدیده در زمینه تبلیغ و ارائه خدمات فستیوال برگزار شده در کشور ترکیه خبر دهد.

http://www.anaj.ir/Upload/Image/2019/07/Orginal/15b04851_784c_4686_9d81_d5b0f381b968.jpg

مرتضی آبدار  ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: به دنبال برگزاری فستیوال ترکیه و شرکت جمعی از هموطنان در این برنامه، کیفیت پایین خدمات ارائه شده در این تور  مشکلات عدیده ای را موجب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان ادامه داد: در همین راستا نظر به تخلفات آیین نامه ای، عدم رعایت دستورالعمل ها، بخشنامه های سازمانی و عدم ایفای تعهدات در قبال مسافرین در گشت های برگزار شده از سوی چندین دفتر خدمات مسافرتی در فستیوال مذکور، فعالیت 17 شرکت جهت تعیین تکلیف تعلیق گردید.

وی با اشاره به اینکه معاونت گردشگری استان در حال بررسی موضوع، دریافت و رسیدگی به شکایات وارده به خدمات شرکت های متخلف از سوی مسافران است، ادامه داد: رسیدگی به شکایات با حضور کارشناسان معاونت گردشگری و هیئت مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی انجام می‌شود و تمام تلاش ها بر این است تا با لحاظ قوانین و دستور العمل های تعریف شده به شکایات مراجعه کنندگان رسیدگی شود.

آبدار در خاتمه خاطرنشان کرد: مسافران محترمی که در این خصوص شکایت دارند، می توانند به آدرس میدان ساعت، پشت عمارت شهرداری، کوی مقصودیه، خانه حیدرزاده، معاونت گردشگری استان مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما