شناسهٔ خبر: 34220610 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انقلاب اسلامی باعث تغییر مؤلفه‌های قدرت در دنیا شد/محور امور در کشور جوانان و نوجوانان هستند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ناتو قدرت خود را از دست نداده بلکه مفهوم و مؤلفه‌های قدرت تغییر کرده است.

صاحب‌خبر -
انقلاب اسلامی باعث تغییر مفهوم و مؤلفه‌های قدرت شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  مشهد ، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در دوره تربیت مربی طرح شهید بهنام محمدی که در ساختمان دانشجویی امام رضا (ع) برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی پدیده عادی و معمولی نیست، گفت: اگر بخواهیم تاریخ بشریت را قبل و بعد پیروزی انقلاب تقسیم کنیم و اگر بگوییم بعد از جنگ جهانی دوم چه اتفاقاتی رخ داد که موجب تغییر هندسه قدرت حاکم بر دنیا شد که براساس آن بمباران دو شهر ژاپن اتفاق افتاد که تحول بسیار بزرگی از لحاظ ساختاری در دنیا بود، اما انقلاب اسلامی تحول بزرگتری را رقم زد و آن تغییر مفهوم قدرت بود.

او با بیان اینکه رخداد انقلاب اسلامی باعث تغییر مفهوم قدرت در جهان شد، تصریح کرد: استعمار پیر انگلیس هر زمانی که ما قصد رسیدن به یک موفقیت بزرگ را داشتیم مانعی بر سر راه ما قرار می‌داد، به‌عنوان مثال در زمان قاجار و پهلوی یک میلیون هکتار از سرزمین‌های ایران که بیشتر حاصلخیز بودند را با سیاست‌های خبیثانه از کشور ما جدا کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان مصادیقی از اعمال سیاست‌های خبیثانه انگلیس برای جدا کردن بخش‌های مختلفی از ایران، گفت: ایران را مجبور کردند که بخش‌های شمالی عراق امروزی را که در آن زمان وجود نداشت از ایران جدا شود، ارتش انگلیس در برخی از مناطق خراسان مانند هرات اعمال نفوذ‌هایی می‌کرد تا بتواند آن‌ها از ایران جدا کند.

سردار سلیمانی با اشاره به حضور گسترده نیرو‌های دشمن در حاشیه خلیج فارس و کشور‌های همسایه افزود: با وجود داشتن شناور‌ها و پایگاه‌های فراوانی در نزدیکی خلیج فارس، اما باز هم اسیر بخش کوچکی از قدرت یگان شناوری ما می‌شوند.

او تصریح کرد: ناتو قدرت خود را از دست نداده بلکه مفهوم و مؤلفه‌های قدرت تغییر کرده و این کار را نیز انقلاب اسلامی انجام داده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ژنرال هایزر با به‌کاگیری نیروی آموزش دیده قصد سرنگونی حکومت اسلامی را داشت، نیروی هوایی آمریکا فعال بود و خطوط پرواز ایجاد کردند، با این وجود آن‌ها در سال ۵۷ شکست مفتضحانه خوردند و بنا بر بیانیه امام ما رشته‌های مستحکمی داریم.

سردار سلیمانی افزود: به گفته امام ما توانایی‌های بالقوه داریم و در اوضاع اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و جغرافیایی برنامه‌هایی تعیین کردیم که نه تنها ایران به شایستگی می‌رسد بلکه انگلیسی‌ها برای جلوگیری از پیشرفت ایران ناکام ماندند، این امور با برنامه‌های سازمان‌یافته دست یافتنی شد.

او تصریح کرد: محور این امور جوانان و نوجوانان هستند، امام همیشه جوانان را مخاطب خود قرار داده است، عزم و اراده جوانان بسیار زیاد بوده و با تکیه بر این افراد می‌توانیم بر مشکلات پشتیبانی و لوجستیکی چیره شویم، در هیچ دوره‌ای ما پشتیبان در اختیار نداشتیم.
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 

توانایی هایی بالقوه ای در زمینه های مختلف داریم

نظر شما