شناسهٔ خبر: 34209238 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گفتگوی اختصاصی با رئیس سازمان حج و زیارت؛

بیش از 22 هزار زائر ایرانی وارد مکه مکرمه شده اند

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تاکنون تعداد 22 هزار و 543 زائر ایرانی در قالب 158 کاروان وارد مکه مکرمه شده اند و در هتل های این شهر اسکان یافته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما از مکه, رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تاکنون تعداد 22 هزار و 543 زائر ایرانی در قالب 158 کاروان وارد مکه مکرمه شده اند و در هتل های این شهر اسکان یافته اند.
علیرضا رشیدیان که به مکه مکرمه سفر کرده است، تعداد زائران کشورمان را که جمعه شب وارد عربستان شده اند 34 هزار و 898 نفر خواند و گفت: این افراد از طریق دو فرودگاه جده و مدینه با پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عربستان منتقل شده اند.
وی افزود: از این تعداد، 25 هزارو پانصد و پنجاه وسه نفر وارد فرودگاه مدینه و بیش از 9 هزار و سیصد زائر وارد فرودگاه جده شده اند.
رشیدیان افزود: همه زائران در نهایت آرامش و سلامت؛ اعمال خود را انجام می دهند و تاکنون عملیات حج در سایه تعامل و هماهنگی همه بخش ها در مکه و مدینه به خوبی انجام شده و روند مطلوبی را طی کرده است.

<div id="video-display-embed-code_3748320"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2480064/3748320?width=340&height=240"></script></div>

رشیدیان در ادامه در زمینه سفر دو روزه خود به مکه هم گفت: با توجه به اینکه نقطه اوج اعمال حج ایام تشریق است بازدید و بررسی از عرفات، منا، برنامه ریزی ها و آمادگی های ایجاد شده در این مناطق برای خدمت رسانی و پذیرایی از زائران محور این سفر است.
وی عنوان کرد: همچنین از ظرفیت های خدماتی تدارک شده در مکه اعم از هتل و سیستمهای حمل و نقل درونی شهری، آشپزخانه ها و سایر ظرفیت های خدماتی برنامه ریزی و ایجاد شده بازدیدی خواهم دشت تا از فراهم بودن همه ظرفیت ها و امکانات برای ارائه خدمات جامع و کامل و شایسته به زائران ایرانی اطمینان حاصل کرده و اگر کسر و نقصانی در کار باشد قبل از حضور کامل زائران نسبت به رفع آن اقدام شود.
ایام تشریق روزهای ۹ تا ۱۲ ذی الحجه است که طی آن حج گزاران بخش مهمی از مناسک حج مثل وقوف در عرفات و مشعر الحرام و منا، رمی جمرات، قربانی، حلق و تقصیر را به انجام می رسانند از این رو این ایام جایگاه ویژه ای در اعمال حج دارد.

نظر شما