شناسهٔ خبر: 34178471 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاري دعاي کميل در مدينه منوره

هزاران زائر ایرانی حرم نبوی پنجشنبه شب در جوار بارگاه رسول گرامی اسلام (ص) و قبرستان بقیع، مناجات عارفانه مولی الموحدین حضرت علی (ع) را زمزمه کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما از مدينه منوره؛ هزاران زائر ایرانی حرم نبوی پنجشنبه شب در جوار بارگاه رسول گرامی اسلام (ص) و قبرستان بقیع، مناجات عارفانه مولی الموحدین حضرت علی (ع) را زمزمه کردند.

<div id="video-display-embed-code_3743311"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2478924/3743311?width=340&height=240"></script></div>

در دومین شب‌ جمعه‌ی حضور زائران ایرانی در شهر پیامبر رحمت، دعای پر فیض کمیل در هتل‌های اسکان زائران کشورمان به صورت همزمان برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در این مراسم با اشاره به مغتنم بودن حضور در جوار بارگاه پیامبر گرامي اسلام(ص) و ائمه بقیع (علیهم السلام)، از زائران خواست توفیق کنونی را آخرین فرصت حضور در چنین مکان مقدسی بدانند و نهایت بهره‌ معنوی را از این فضا ببرند.
حجت‌الاسلام نواب همچنین به برخی از وقایع تاریخی سیره نبوی با محوریت عفو و گذشت اشاره کرد و گفت رمز پیروزی و گسترش پیام نورانی اسلام در فضای جاهلیت آن زمان، نگاه توام با عطوفت و مهربانی رسول رحمت (ص) با حتی دشمنان بود.
این مراسم معنوی با تلاوت قرآن با صدای قاری بین‌المللی کشورمان آقای کریم منصوری آغاز شد و با مداحی آقای حیدرزاده از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) ادامه یافت.
دومین دعای کمیل ایرانیان در مدینه‌النبی در هتل‌های موفنبیک، مراج الطیبه و بدرالمدینه با استقبال گسترده زائران کشورمان برگزار شد.
به گفته رئیس سازمان حج و زیارت تا ظهر پنجشنبه بیش از سی هزار زائر ایرانی وارد عربستان شده اند که حدود نه هزار نفر آنها در مدینه‌النبی به سر می برند.

نظر شما