شناسهٔ خبر: 34044948 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

اولین تذکر در دادگاه رسیدگی به اتهام محمد علی نجفی

در اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد توسط محمد علی نجفی، قاضی کشکولی اولین تذکر را مبنی بر رعایت اخلاق به نماینده دادستان در حین قرائت کیفرخواست داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد توسط محمد علی نجفی، قاضی کشکولی اولین تذکر را مبنی بر رعایت اخلاق به نماینده دادستان در حین قرائت کیفرخواست داد.

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد توسط محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران صبح امروز برگزار شد.

در این جلسه قاضی پس از اعلام تذکرات لازم به حاضرین در جلسه، از نماینده دادستان خواست به قرائت کیفرخواست بپردازد.

نماینده دادستان در زمان قرائت کیفرخواست گفت: آقای محمدعلی نجفی فرزند احمد علی ۶۶ ساله بازنشسته متهم است به مباشرت به قتل عمدی میترا استاد ۳۶ ساله همسر دوم خود با سلاح گرم جنگی غیر مجاز و ایراد صدمه بدنی عمدی غیر منتهی به فوت.
وی وی در ادامه قرائت کیفرخواست به دست نوشته‌های از محمدعلی نجفی پیدا شده در منزل میترا استاد اشاره کرد و گفت: در این نامه نوشته شده است در طول یک سال گذشته تلاش کردم که بدون خونریزی مشکلاتمان را حل کنیم، اما او قبول نکرد و با وجود این که به او پیشنهاد طلاق دادند و به او قول دادم که تمام حق و حقوقش را پرداخت کنم او قبول نکرد و گفت: تا از تو و همسر اولت انتقام نگیرم و با کسانی که تو با آن‌ها مشکل داری و مردان اجنبی که دشمنت هستند همخواب نشوم و از تو انتقام نگیرم هیچ کاری نمیکنم.

در ادامه نماینده دادستان با اشاره به نامه‌ای که محمد علی نجفی برای دخترش نوشته بود گفت: در این نامه آقای محمدعلی نجفی خطاب به دخترش در خصوص قتل خانم میترا استاد نوشته است و از دلایل قتل وی صحبت کرده است، اما در طول بازرسی و بررسی پرونده آقای محمدعلی نجفی درخواست کرده بود تا تمام جزئیات این پرونده انتشار عام پیدا نکند.

وی افزود: در این نامه محمدعلی نجفی به نحوه آشنایی خود با میترا استاد پرداخته است و نوشته که با خانم میترا استاد از طریق یک واسطه آشنا شدم و مدعی بود که برای کاندیداتوری شورای شهر شرکت کرده است و آن زمان خانم استاد خیلی محجبه و چادری بودند و پس از دیدار اول از من درخواست کردند تا در دفتر محل کارم همدیگر را ملاقات کنیم او در ملاقاتی که با هم داشتیم چیز‌هایی گفت که برخی از آن‌ها صحت داشتند و برخی دیگر دروغ بود.

نماینده دادستان به قرائت دست نوشته محمدعلی نجفی ادامه داد و گفت: محمدعلی نجفی در این نامه نوشته است که بعد‌ها متوجه شدم خانم میترا استاد پس از مسلمان شدنش روابطی نامشروع داشته است.

در این لحظه قاضی کشکولی خطاب به نماینده دادستان گفت: لطفاً موارد اخلاقی و شئونات شرعی را رعایت کنید و از ذکر مواردی که باعث تویش و انحراف اصحاب عمومی می‌شود پرهیز کنید.

قاضی در ادامه گفت: برخی از مواردی که در حال قرائت آن‌ها هستید نیازمند بیان در جلسه غیرعلنی است لطفاً رعایت کنید و از مواردی که خلاف اخلاق است و برای دادگاه اثبات نشده است پرهیز کنید.

نظر شما