شناسهٔ خبر: 33971788 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان غذا و دارو | لینک خبر

هیچ کمبودی در حوزه داروهای اساسی و حیاتی نداریم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: درباره داروهای اساسی تا پایان سال و تجهیزات پزشکی هیچ کمبودی را نداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایفدانا و به نقل از وبدا، دکتر نمکی در برنامه گفتگوی ویژه خبری،اظهار کرد: علیرغم فشارهای اقتصادی و تحریم های ظالمانه، اما هیچ کمبودی در حوزه داروهای اساسی و حیاتی نداریم. همچنین ورود داروهای تک نسخه‌ ای و تجویز آنها نیز درحال حاضر ممنوع است؛ چراکه برخی از این داروها مرتبط با بیماران خاص بوده و وارد کتاب دارویی کشور نشده است و به عنوان داروی مؤثر آنها را نپذیرفته ایم، اما پزشکان آنها را تجویز می کردند. اما این موارد داروها را برای بیماران خاصی که وابستگی مصرف داروها را داشتند، به یکباره متوقف نکردیم. 

وزیر بهداشت تاکید کرد: در برخی بیمارستان ‌ها به دلیل معوقات بیمه، بخش ها برخی داروها را توزیع نمی‌ کنند که در حال رفع و تسهیل این مشکل هستیم، اما درباره داروهای اساسی تا پایان سال و تجهیزات پزشکی هیچ کمبودی را نداریم.

دکتر نمکی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت یکی از طرح‌ های موفق دولت بود، خاطرنشان کرد: در شروع این طرح، وزیر وقت، اقدامات بزرگی را انجام داد تا شاهد کاهش پرداخت هزینه ‌های درمانی از جیب بیماران، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و بهبود زیرساخت‌ های بیمارستانی باشیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: پرداختی هزینه درمانی بیماران در این طرح به زیر ۳۰ درصد نرسید، اما این رقم تا ۳۵ درصد کاهش پیدا کرد./


نظر شما