شناسهٔ خبر: 33951742 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تاب‌آوری ملی در برخورد با تحریم‌ها/ ایران در برجام به تمام تعهدات خود پایبند بود

عرف با اشاره به تاب‌آوری ملی در برخورد با تحریم‌ها گفت: ایران در برجام به تمام تعهدات خود عمل کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، جمال عرف، معاون سیاسی وزارت کشور در نشست روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری کشور در دانشگاه الزهرا ، اظهار کرد: هدف از تحریم تنها توجه به عوامل بیرونی نیست، بلکه هدف‌های اجتماعی هم در این حوزه مطرح است.

وی با اشاره به تاب‌آوری ملی در برخورد با تحریم‌ها گفت: ایران در برجام به تمام تعهدات خود عمل کرد، اما آمریکا به تعهدات خود پایبند نماند.

معاون سیاسی وزارت کشور با اشاره به برجام بیان کرد: از دیروز ایران گام دوم خود را در حوزه برجام برداشت. ما باید استراتژدی مقاومت را به مردم نشان دهیم و تاب آوری آن‌ها را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه بُعد گفتمانی مهم است، تصریح کرد: گفتمان باید بر اساس یک چهارچوب کلی شکل گیرد و دانشگاه‌ها باید گفتمانی کوتاه و مشروع را طراحی کرده و به جامعه ارائه کنند.

تلاش برای ترمیم اعتماد از دست رفته مردم نسبت به نهاد‌های مختلف

عرف با اشاره به بعد سوم بیان کرد: بُعد سوم، بُعد رفتاری است. درحال حاضر اعتماد مردم نسبت به نهاد‌های مختلف کاهش یافته است و برای افزایش و ترمیم اعتماد از دست رفته باید رفتار خود را تغییر دهیم.

معاون سیاسی وزارت کشور  ادامه داد: امسال انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود؛ بنابراین  از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود که در بحث افزایش مشارکت جامعه در این رویداد تاثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: با هم فکری دانشگاهیان و وزارت کشور باید کاری کنیم تا میانگین مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی کاهش پیدا نکند و روند روبه افزایش داشته باشد.

عرف در پایان یادآوری کرد: میانگین حضور مردم در ۱۰ سال اخیر در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶۵ درصد است. برای قوی بودن صندوق انتخابات باید تلاش کنیم تا قدرت مشارکت اجتماعی در این صندوق پدیدار می‌شود.

انتهای پیام/
 

نظر شما