شناسهٔ خبر: 33948064 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

توجه به حوزه فناوری برای ایجاد اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه حوزه فناوری در استان نیاز به حمایت بیشتری دارد، گفت: حوزه فناوری برای ایجاد بستر اشتغال مورد توجه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسین کلانتری  در دیدار با رئیس مرکز بازرسی و نظارت مدیریتی وزارت ارتباطات و فنآوری به بسترسازی، توسعه و تقویت حوزه فناوری به منظور کسب و کارهای مبتنی بر فنآوری ارتباطات و ارائه خدمات بهتر اینترنتی در استان تأکید کرد و گفت: این استان به لحاظ ظرفیت‌های مختلف به خصوص گردشگری، آب و انرژی، شرایط محیطی و آب و هوا توانمند بوده و می‌تواند به قطب جدیدی در کشور تبدیل شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حوزه مخابرات، اینترنت، فضای مجازی و فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزی تنها فضایی تاثیر گذار در همه حوزه‌ها است و در این استان نیازمند حمایت ویژه و جدی دارد، این حوزه برای ایجاد اشتغال مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هزینه ارائه خدمات در بخش‌های راه، گاز، برق و مخابرات به دلیل کوهستانی، سخت گذر بودن و پراکندگی روستاها بسیار بالا است، عنوان کرد: با توجه به کافی نبودن منابع اعتباری در استان، نیازمند حمایت و کمک‌های مالی و فنی مهندسی به صورت ویژه از مرکز کشور هستیم.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به تقویت و توسعه اینترنت روستایی تاکید کرد و یادآور شد: استان بیش از یک‌ هزار و ۷۰۰ روستای دارای سکنه دارد که به دلیل پراکندگی باید به آنها توجه شود.

 در ادامه این نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری هم گفت: موضوعی که در حوزه فنآوری استان با آن درگیر و نیازمند کمک و حمایت از مرکز کشور هستیم بسترسازی و تامین خطوط فیبرنوری برای انتخابات پیش رو و تقویت شبکه و بروز شدن فضای مجازی است.

جعفر گوهرگانی افزود: ۱۳ بخشداری در این استان فاقد شبکه اینترنتی است و نیازمند کمک اعتباری از وزارتخانه برای کمک مالی جهت انتقال فیبرنوری است.

وی، تقویت و انتقال شبکه اینترنتی و فیبرنوری برای برخی از واحدهای صنعتی بزرگ استان را ضروری دانست و ابراز داشت در این خصوص وزارتخانه ارتباطات و فنآوری اطلاعات استان را یاری کند.

در پایان رئیس مرکز بازرسی و نظارت مدیریتی وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات هم گفت: اقدامات خوبی در حوزه پوشش روستایی در کشور آغاز شده است و تیم هایی با کسب آموزش برای پایش روستاها جهت این پوشش فعال شده است.

داود سبوحی با اشاره به اینکه، بیشتر درخواست های مسئولین و مردم انتقال و تقویت شبکه و فیبرنوری در روستاهاست، افزود: سیاست وزارتخانه هم بر این است تا به این مهم توجه جدی شود.

وی با بیان اینکه، مجموعه مدیریتی در حوزه ارتباطات و فنآوری اطلاعات در این استان جوان، فعال و پویاست، اظهار داشت: این مجموعه استانی با وزارتخانه به خوبی در تعامل است و کارها را به شایستگی پیگیری و دنبال می کند و ما هم سعی می کنیم خواسته ها را برآورده سازیم.

سبوحی تصریح کرد: همه خواسته‌های استان را که ارائه شده است در وزارتخانه رصد و پیگیری می‌کنم و حتما با این درخواست‌ها موافقت می‌شود.

انتهای پیام/82024
 

نظر شما