شناسهٔ خبر: 33932179 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

کمالوندي از پيشنهاد افزايش تعداد سانتريفيوژها خبرداد؛

شيب غني‌سازي رو به افزايش است

صاحب‌خبر -

کمالوندي تاکيد کرد: کارهاي فني به اتمام مي رسد و غني سازي از سطح 3.67 درصد بالاتر مي‌رود. پيش بيني ما اين است وقتي آژانس انرژي اتمي نمونه گيري مي‌کند، غني‌سازي از 3.67 درصد فراتر رفته است. اين اقدامي بود که جمهوري اسلامي در نظر داشته و قبلاً هم اعلام کرده است.

سخنگوي سازمان انرژي اتمي تصريح کرد: به ما گفته شده است که نيازهاي کشور را تامين کنيم؛ نياز ما نيازهاي نيروگاهي، رآکتورهاي تحقيقاتي و در بلند مدت براي پيشران‌ها است که هرکدام از اين‌ها درصدهاي متفاوتي را دارد. تامين سوخت بيشتر براي نيروگاه‌هاي قدرت است. شيب غني سازي و شيب ذخاير ما رو به افزايش است و سرعت آن افزايش پيدا خواهد کرد.وي گفت: ما نيازهاي بعدي را هم مدنظر داريم اما فعلاً نياز به سوخت راکتور تهران نداريم اما اين اجازه را داريم که هروقت نياز داشتيم مي‌توانيم اين سوخت را هم تامين کنيم.کمالوندي با اشاره به درخواست آمريکا از شوراي حکام آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: برداشت ما اين است که اين اقدام از روي استيصال است و کاملاً مشخص است که آمريکايي‌ها در انزوا قرار گرفته‌اند. موضوعي که قرار است در شوراي حکام مطرح شود موضوع پادماني نيست چراکه وظيفه شوراي حکام موضوعات پادماني است.

سخنگوي سازمان انرژي اتمي تاکيد کرد: ايران در افزايش سطح غني سازي و بالابردن ذخاير مواد غني شده و آب سنگين طبق پروتکلي و پادماني محدوديتي ندارد بلکه موضوعي در چارچوب برجام است و برجام هم سازوکار خودش را دارد.

نظر شما