شناسهٔ خبر: 33905204 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آمریکا خواستار افزایش همکاری با چین در خصوص موضوع کره شمالی شد

وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که نماینده آمریکا در امور کره شمالی در گفت‌وگوی تلفنی با نماینده پکن، خواستار افزایش همکاری با پکن در موضوع «پیونگ‌یانگ» شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ وزارت خارجه چین امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی، معاون وزیر خارجه چین را در جریان دیدار اخیر ترامپ و کیم قرار داده است.

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی «استریت تایمز»، وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که «لوئو ژائوهای» معاون وزیر امور خارجه چین و «استفان بیگان» نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی روز گذشته (دیروز)، طی یک تماس تلفنی در خصوص دیدار 30 ژوئن (9 تیرماه) «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در منطقه غیرنظامی دو کره گفت‌وگو کردند.

در بیانیه وزارت خارجه چین در خصوص این گفت‌وگوی تلفنی آمده است: «بیگان، نشست میان رهبران آمریکا و کره شمالی در پانمونجوم را مطرح کرد و گفت که طرف آمریکایی برای تقویت ارتباطات و همکاری با چین در خصوص موضوع شبه‌جزیره (کره) ابراز تمایل کرده است».

لوئو به بیگان گفته است که تعاملات مثبت اخیر تمامی طرفین در خصوص موضوع کره شمالی، مفهوم مهمی برای فرایند مذاکرات صلح دارد.

در حالی که ترامپ قبل از این، دوبار دیدارهایی را با کیم جونگ اون در سنگاپور و هانوی برگزار کرده بود، هیچ رئیس‌جمهوری تاکنون در منطقه مرزی با رهبر کره شمالی دیدار نداشته است.

کیم بعد از آنکه در منطقه مرزی با ترامپ دیدار کرد، از او خواست تا برای مدت اندکی وارد مرز کره شمالی شود. با این حال، ترامپ در پایان دیدار با رهبر کره شمالی تأکید کرد که در حال حاضر برنامه‌ای برای لغو تحریم‌های پیونگ‌یانگ ندارند.

روزنامه ژاپنی «آساهی»، امروز بر اساس اطلاعات دیپلمات‌های آمریکایی و کره شمالی گزارش کرد که دیدار ناگهانی ترامپ و کیم در منطقه غیرنظامی دو کره از پیش برنامه‌ریزی شده بود و تدارکات آن فراهم شده بود و دعوت توییتری رئیس‌جمهور آمریکا از رهبر کره شمالی نوعی حالت فرمالیته داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما