شناسهٔ خبر: 33892760 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

چین: آمریکا برای هماهنگی جهت حل بحران کره شمالی ابراز آمادگی کرده است

71593

وزارت امور خارجه چین امروز، شنبه در بیانیه‌ای اظهار کرد، آمریکا از آمادگی واشنگتن برای افزایش هماهنگی‌ها با پکن به منظور حل بحران شبه‌جزیره کره خبر داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه چین اظهار کرد: لوئو پائوهویی، معاون وزیر امور خارجه چین در روز پنجم ژوئیه با استفان بیگان، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی گفت‌وگویی تلفنی داشت. طی این تماس، دو طرف درباره وضعیت فعلی شبه‌جزیره کره و پیشرفت روند حل بحران سیاسی تبادل نظر کردند.

این بیانیه افزود: بیگان درباره شرایط دیدار اخیر میان رهبران کره شمالی و آمریکا به طرف چینی گزارش داد و تاکید کرد که آمریکا آماده تقویت ارتباط و هماهنگی‌های خود با چین در خصوص مساله شبه‌جزیره کره است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه چین، لوئو نیز بر اهمیت همکاری فعال میان همه طرف‌ها برای دستیابی به پیشرفت در روند صلح تاکید کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پس از دیدار غیرمنتظره با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در مرز دو کره اظهار کرد، دو طرف توافق کرده‌اند که تیم‌هایی را برای از سرگیری مذاکرات میان دو کشور تعیین کنند و در هفته‌های پیش رو مذاکرات را از سر بگیرند.

انتهای پیام

نظر شما