شناسهٔ خبر: 33895845 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرزانه بهرام نوری:

پرتره سازی حلقه گمشده مجسمه سازی معاصر ایران است

به گفته یک مجسمه ساز، امروزه پرتره سازی کمتر مورد توجه هنرمندان قرار می گیرد و برگزاری سمپوزیوم مستقلی که تمرکزش را روی ساخت پرتره گذاشته است را باید به فال نیک گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، «فرزانه بهرام نوری» از هنرمندان مجسمه ساز حاضر در سمپوزیوم مفاخر، گفت: سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر معاصر ایران، پنجمین سمپوزیومی است که در آن حضور دارم و در این سمپوزیوم قرار است که پرتره مجید انتظامی را بسازم.


او افزود: مجید انتظامی متولد 1326 تهران است. او یکی از چهره های به نام موسیقی ایران است و درعرصه نوازندگی، آهنگسازی و تدریس موسیقی فعالیت می کند. انتظامی بخشی از فعالیت خود را معطوف به ساخت موسیقی فیلم کرده است و تاکنون جوایز معتبر و مهمی را از آن خود کرده و به نظرم بیشتر ما با موسیقی هایی که او برای فیلم هایی چون «بای‌سیکل‌ران»،«روز واقعه» و «از کرخه تا راین» ساخته است خاطره داریم.


این مجسمه ساز جوان درباره پرتره ای که از این هنرمند خواهد ساخت گفت: پس از قرعه کشی به من پرتره مجید انتظامی سپرده شد وپس آن از سوی دبیرخانه سمپوزیوم تعدادی از عکس های اخیر این هنرمند در اختیارم گذاشته شد.من نیز قصد دارم پرتره او را بر اساس همین عکس ها بسازم، هر چند که تلاش خواهم کرد در این پرتره به نوعی روحیه لطیف این آهنگساز را به نمایش بگذارم.


بهرام نوری ادامه داد: با توجه به این که در پرتره سازی شبیه سازی اهمیت دارد، تمام تلاش خودم را خواهم کرد که بتوانم پرتره خوبی از مجید انتظامی بسازم و امیدوارم این پرتره در مکان مناسبی جانمایی شود و مخاطبان به خوبی بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.


به گفته این هنرمند امروزه پرتره سازی کمتر مورد توجه هنرمندان قرار می گیرد و برگزاری سمپوزیوم مستقلی که تمرکزش را بر روی ساخت پرتره گذاشته است را باید به فال نیک گرفت. چون با تداوم برگزاری این سمپوزیوم فرصتی پیش روی هنرمندان گذاشته می شود که در این شاخه هنری متمرکز شوند و تلاش کنند که آثار قابل تاملی خلق کنند.


این هنرمند جوان ادامه داد: شرکت در سمپوزیوم یکی از اتفاق های خوبی است که در این سال ها برای من رقم خورده است، حضور و فعالیت در سمپوزیوم زمینه ای را فراهم می کند تا با سبک کاری سایر هنرمندان آشنا شویم و در جریان برگزاری سمپوزیوم از یکدیگر و استادانی که آثار ما را می ببنند، بیاموزیم.


بهرام نوری با اشاره به تاثیر شرکت در سمپوزیوم در روند کار هنری خود گفت:من در دانشگاه نیشابور مجسمه سازی خوانده ام و نخستین سمپوزیومی که در آن شرکت کردم، سمپوزیوم آهن بود، در این رویداد هنری بود که برای نخستین بار با شیوه کار هنرمندان حرفه ای آشنا شدم و ترغیب شدم که به صورت حرفه ای در رشته مجسمه سازی فعالیت کنم.همچنین سمپوزیوم قابلیت این را دارد که مردم در جریان ساخت یک مجسمه قرار بگیرند و وقتی مردم با روند ساخت یک مجسمه تا حدودی آشنا می شوند، در فضای شهری بهتر می توانند با یک مجسمه ارتباط برقرار کنند و حتی مراقب مجسمه ها در سطح شهر باشند.


فرزانه بهرام نورى متولد 1368 و فارغ التحصیل رشته مجسمه سازى از دانشکده هنر نیشابوراست.اوعضو انجمن هنرمندان مجسمه ساز است و در کارنامه کاری خود اجرا و نصب بیش از پنج مجسمه شهری را دارد و تاکنون در پنج سمپوزیوم مجسمه سازی نیز شرکت کرده است. او همچنین در چهارمین و ششمین دوسالانه مجسمه سازى تهران و چندین نمایشگاه گروهى شرکت کرده است و در نخستین سالانه هنر هاى شهرى تهران ( بهارستان ) مورد تقدیر قرار گرفته است.

نظر شما