شناسهٔ خبر: 67303038 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

گردهمایی ائمه جماعت سازمان راهداری کشور برگزار شد

سمانه نوری زاده قصری

گردهمایی و دوره آموزشی ائمه جماعات راهداری وحمل و نقل جاده‌ای سه استان خراسان شمالی، جنوبی و رضوی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، گردهمایی و دوره آموزشی ائمه جماعات راهداری وحمل و نقل جاده‌ای سه استان خراسان شمالی، جنوبی و رضوی با حضور حجت الاسلام ناصری دبیر اقامه نماز و مشاور رئیس سازمان راهداری، سرگزی معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور، اساتید مرکزتخصصی نماز و جمعی از روحانیون راهداری برگزار شد.

 گردهمایی ائمه جماعت سازمان راهداری کشور برگزار شد

در ابتدا این دوره آموزشی حجت الاسلام ولیخانی مدیر مرکز تخصصی نماز قم و حجت الاسلام کاظمی استاند این مرکز، شیوه‌های دعوت به نماز پرسنل، همکاران و نحوه‌ی دعوت نسل نو به نماز برای ائمه جماعات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را گفتند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین ناصری رئیس ستاد اقامه نماز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ضمن تشکر از میزبانی راهداری استان و هماهنگی ستاد اقامه نماز کشور برای برگزاری این گردهمایی گفت: باید از دوره‌های آموزشی که ستاد اقامه نماز و مرکز تخصصی نماز برگزار می‌کند بتوانیم برای دانش افزایی ائمه جماعات راهداری استفاده کنیم تا با رویکرد بهتری در مجموعه ادارات، پایانه‌های مرزی و بار انجام وظیفه کنند و فریضه نورانی نماز را بهتر از گذشته ترویج دهند.

در ادامه منصور سرگزی معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به عنوان یک دستگاه موفق و خوب در کشور است که سرآمد دستگاه‌های اجرایی می‌باشد که از این فعالیت‌ها و برنامه‌هایی که انجام گرفته ائمه جماعات نقش ویژه ای داشته اند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود تقویت ارتباط و تعامل متقابل ائمه جماعات با ادارات کل، سازمان‌ها، شهرستان‌ها و مراکز ارتباط بیشتر در جهت ترویج نماز برقرار شود.

 گردهمایی ائمه جماعت سازمان راهداری کشور برگزار شد

سرگزی افزود: سی و یکمین اجلاس سراسری نماز در نیمه دوم آبان ماه با شعار نماز نسل نو و رسالت ما در خراسان شمالی برگزار می‌شود که هر ساله رهبر معظم انقلاب اسلامی به این اجلاس پیامی ابلاغ می‌کنند که نشان از اهمیت این اجلاس است.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: باید برای تقویت نماز نسل نو وقت گذاشته شود و مشاهده کنید چگونه در مدارس و در بین نوجوانان می‌توانید اثرگذار باشید در مدارسی که امام جماعت یا روحانی ندارند برای اقامه نماز در آنجا شرکت کنید.

وی اضافه کرد: می‌توانید به عنوان استاد یا مربی بومی در منطقه‌ای که هستید در خصوص فعالیت‌ها و برنامه‌های ستاد اقامه نماز کمک کنید. برای پاسخگویی به سوالات دانشجویان یا در فرهنگسراها برای آموزش بانوان و خانواده‌ها در جهت نمازخوانی نسل نو وقت بگذارید.

سرگزی در همین خصوص عنوان کرد: ستاد اقامه نماز دوره‌های فشرده ای بدون هزینه در مراکز استان برگزار می‌کند که می‌توانید در جهت توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز شرکت کنید.

در این گردهمایی هر کدام از ائمه جماعات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی نظرات، پیشنهادات و ابتکارات خود را بازگو کردند.

نظر شما