شناسهٔ خبر: 3388193 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

العالم: تظاهرات عليه رژيم بحرين در مناطق مختلف اين کشور ادامه دارد

صاحب‌خبر - تهران/ واحد مرکزی خبر/ سیاسی 1393/11/12
00:40:44.05
شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: تظاهرات علیه رژیم بحرین در مناطق مختلف این کشور ادامه دارد.
به گزارش این شبکه، واکنش ها در محکومیت اقدام رژیم بحرین برای سلب تابعیت بیش از هفتاد شهروند این کشور ادامه دارد. گروه های سیاسی و حقوق بشری بحرین از سازمان ملل خواستند برای توقف سرکوبگری های این کشور وارد عمل شود. تظاهرات بحرینی ها برای آزادی زندانیان سیاسی به ویژه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق ادامه دارد.
رانیا احمد گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود: تظاهرات در بحرین هر روز و شب در محکوم کردن سرکوبگری های رژیم بحرین و تاکید بر انقلاب مردمی ادامه دارد. بحرینی ها در این تظاهرات گسترده خواهان آزادی زندانیان سیاسی هستند. شب گذشته تظاهراتی در مناطق سنابس،ستره،عکر، کرانه و بلاد قدیم برگزار شد. بحرینی ها در این تظاهرات بر آزادی شیخ علی سلمان تاکید کردند و شعارهای مختلفی علیه رژیم آل خلیفه سر دادند و متعهد شدند به تحرکات انقلابی تا محقق شدن خواسته های خود ادامه خواهند داد. قرار است بحرینی ها در مراسم بزرگ اعتصاب چهارمین سالگرد انقلاب این کشور شرکت کنند. نیروهای امنیتی رژیم بحرین طبق معمول تظاهرات مسالمت آمیز بحرینی ها را با گازهای اشک آور و شلیک گلوله های ساچمه ای سرکوب کردند. رژیم بحرین در ادامه سرکوبگری های خود تابعیت بیش از هفتاد نفر را از شهروندان این کشور لغو کرد که پنج نفر از این افراد از مخالفان رژیم بحرین هستند. گروه های مختلف بحرینی این اقدام رژیم آل خلیفه را محکوم و در بیانیه مشترکی تاکید کردند رژیم بحرین از سلب تابعیت به عنوان مجازات مخالفان سیاسی خود استفاده می کند. این گروه ها افزودند این سرکوبگری ها نشان می دهد که باید اصلاحات سیاسی واقعی در بحرین آغاز شود. باقر درویش مسئول اطلاع رسانی مرکز حقوق بشر بحرین این اقدام رژیم بحرین را یک فاجعه انسانی توصیف کرد و از همه افرادی که تابعیت آنان سلب شده است خواست رژیم بحرین را در محاکم مختلف بین المللی تحت تعقیب قرار دهند. رژیم بحرین تاکنون تابعیت 121 نفر از شهروندان این کشور را سلب کرده است. وی از سازمان ملل خواست برای توقف این فاجعه انسانی در بحرین دخالت کند. گروه شفافیت در بحرین این تصمیم رژیم بحرین را محکوم کرد و آن را با هدف ترساندن گروه های مخالف رژیم بحرین دانست.
عبدالنبی العکری رئیس جمعیت شفافیت در بحرین گفت: اقدام رژیم بحرین در سلب تابعیت از شهروندان خود یک تصمیم ظالمانه بوده و اتهامات رژیم علیه مخالفان خود بی پایه و اساس است. هیچ رژیمی نمی تواند تابعیت را از شهروند خود لغو کند. هر فردی می تواند محاکمه شود ولی رژیم حق سلب تابعیت را ندارد و این تصمیم اقدامی ظالمانه برای ترساندن گروه های مخالف است.
گزارشگر این شبکه افزود: جنبش انصار انقلاب بیست و چهارم فوریه بحرین این تصمیم رژیم این کشور را محکوم کرد. بیشتر افرادی که سلب تابعیت شدند خارج از بحرین و در تبعید زندگی می کنند. این جنبش این تصمیم را یک فاجعه توصیف کرد و از سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی خواست برای توقف جنایت علیه بشریت رژیم بحرین علیه مردم این کشور دخالت کنند. همچنین خلیل المرزوق از اعضای ارشد جمعیت اسلامی الوفاق بحرین با انتقاد شدید از سرکوبگری های رژیم بحرین تاکید کرد مردم بحرین بر مواضع به حق خود ثابت قدم هستند و هرگز از خواسته های خود عقب نشینی نخواهند کرد.
00:43:43.10

نظر شما