شناسهٔ خبر: 33873531 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

فشارخون ۲۴میلیون نفر ثبت شد

شهنام عرشی معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره طرح بسیج ملی کنترل فشارخون اظهار داشت: فشارخون ۲۴ میلیون از هم‌وطنان گرامی تاکنون اندازه‌گیری و ثبت‌شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، شهنام عرشی معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره طرح بسیج ملی کنترل فشارخون اظهار داشت: فشارخون ۲۴ میلیون از هم‌وطنان گرامی تاکنون اندازه‌گیری و ثبت‌شده است.

وی گفت: بیماری‌های غیر واگیر بسیار مهم بوده چراکه بیش از ۷۰ درصد مرگ‌ومیرها به‌نوعی مرتبط با این نوع بیماری‌ها است که اهم آن‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی هستند و این موضوع منجر به از بین رفتن جان هم‌وطنان می‌شود.

عرشی درباره اهداف اجرای این برنامه بیان داشت: افزایش شناسایی بیماران مبتلابه فشارخون بالا، آگاه نمودن مردم و جامعه نسبت به خطرات موجود براثر فشارخون بالا، کنترل این بیماری و تشخیص به‌موقع برای پیشگیری از عوارض بیماری حائز اهمیت است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه درباره جمعیت تحت پوشش این برنامه عنوان کرد: دانشگاه شهید بهشتی با بیش از ۵.۵ میلیون نفر بیشترین جمعیت را تحت پوشش دارد و طبق هدف‌گذاری باید جمعیت بالغ‌بر ۸۰۰ هزار نفر در گروه سنی بالای ۳۰ سال فشارخون آن‌ها گرفته شود.

وی در همین رابطه ادامه داد: آماری که موردنظر این برنامه در کل کشور بوده حدود ۲۰ میلیون نفر است و تا این لحظه فشارخون بیش از ۲۴ میلیون نفر در سطح کشور اندازه‌گیری و ثبت‌شده است.

عرشی به اجرای این برنامه توسط ۵هزار کاربر که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در طرح فعالیت هستند اشاره کرد و گفت: با ایجاد ۱۱۰۰ ایستگاه در اماکن عمومی فشارخون اندازه‌گیری و ثبت‌شده همچنین با افراد با فشارخون بالا به مراکز تخصصی خدمات جامع یا مراکز بهداشتی و درمانی جهت مراقبت‌های لازم معرفی می‌شوند.

معاون بهداشت دانشگاه در توصیه به هم‌وطنان خاطرنشان کرد: مردم عزیز در مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه‌های سلامت تشکیل پرونده دهند که این موضوع برای پیگیری‌های روند درمانی مفید به‌فایده است همچنین در تغذیه خود در استفاده از نمک زیاد پرهیز کنند.

نظر شما