شناسهٔ خبر: 33866899 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هویت بخشی به کردها هدف عمده برگزاری کنگره مشاهیر کرد بود

دبیر اجرایی کمیته علمی کنگره بین‌المللی مشاهیر کرد گفت: هویت بخشی به کردها و معرفی جایگاه علمی و فرهنگی کردها از مهم‌ترین اهداف برگزاری کنگره بین‌المللی مشاهیر کرد بود.

صاحب‌خبر -

نوید نقشبندی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج هدف از برگزاری کنگره مشاهیر کرد را تقدیر از مفاخر و بزرگان کرد که هنوز در قید حیات هستند دانست و اظهار کرد: این اقدام حرکتی علمی و فرهنگی در راستای معرفی مشاهیر کرد به جهان و نسل جوان بود.

وی هویت‌بخشی به کردها و مردم، ایجاد انگیزه در جوانان و معرفی جایگاه علمی و فرهنگی کردها را از دیگر  اهداف برگزاری این کنگره بیان کرد و گفت: کردها با معرفی و شناخت بزرگان و مشاهیر منطقه خود  به هویت واقعی دست می‌یابند.

دبیر اجرایی کمیته علمی کنگره بین المللی  مشاهیر کرد تصریح کرد: مشاهیری که امروز در این کنگره حضور یافته‌اند فقط محدود به استان کردستان و حتی ایران نیستند، بلکه از کشورهای ترکیه، ارمنستان، عراق افراد برجسته‌ای تشریف آورده‌اند.

نقشبندی به اشتراکات فرهنگی کشورهای همسایه اشاره کرد و  بیان داشت: اگرچه ایران و عراق مرزهای جداگانه‌ای دارند، اما تاریخ و فرهنگ  و بخشی از زبان آنها مشترک است.

دبیر اجرایی کمیته علمی کنگره بین‌المللی  مشاهیر کرد از حضور ۲۰۰ نفر مهمان خارجی در کنگره مشاهیر کرد در سنندج خبر داد و گفت: حدود  ۶۰ درصد از این مشاهیر ایرانی هستند.

وی در پایان اظهار داشت: برگزاری چنین کنگره‌ها و همایش‌هایی تعامل و ارتباط میان کشورها و فرهنگ‌ها را احیا می‌کند.

برگزاری کنگره بین‌المللی مشاهیر کرد با پیام رئیس جمهور و با حضور استاندار سلیمانیه و مهمانانی از داخل و خارج کشور به مدت دو روز در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

نظر شما