شناسهٔ خبر: 33859116 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فضای کسب و کار در آذربایجان‌غربی ارتقاء می‌یابد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و ‌توسعه منابع استاندار آذربایجان‌غربی با ابراز خرسندی از اینکه در سال گذشته فضای کسب و کار در استان ارتقاء یافت گفت: در سال ۹۷ استان در حوزه کشاورزی به رتبه دوم رسیده و این فضا حفظ و ارتقاء می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، رضا حسینی عصر امروز در چهارمین جشنواره گیلاس اشنویه با اشاره به اینکه شهرستان اشنویه ظرفیت فراوانی در کشاورزی و گردشگری دارد اظهار کرد: اقلیم و ساختار کشاورزی و نیز بارندگی‌های مناسب نیز این شهر را مستعد سرمایه‌گذاری کرده است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی برای توسعه استان تصریح کرد: باید شاخص‌های توسعه در شهرستان‌ها نزدیک به هم شوند بنابراین بنا است که در محورهای گردشگری، صنایع تبدیلی و‌ به ویژه خشکبار و‌ توسعه دامداری‌های صنعتی، به شهرستان اشنویه کمک شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و ‌توسعه منابع استاندار آذربایجان‌غربی افزود: براساس مصوبات شورای توسعه شرق و غرب نیز، دولت در شهرهای مرزی سرمایه‌گذاران را بیمه حوادث کرده و بنابراین شرایط برای سرمایه‌گذاری فراهم شده است.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از اینکه در سال گذشته فضای کسب و کار در استان ارتقاء یافت بیان کرد: در سال ۹۷ استان در حوزه کشاورزی به رتبه دوم رسیده و این فضا حفظ و ارتقاء می‌یابد و زمینه و بستر برای سرمایه‌گذاری با توسعه فضای کسب و ‌کار آماده می‌شود.

حسینی با بیان اینکه در مسیر توسعه می‌توان موضوعات افتصادی را پشتیبانی کرد گفت: در این رابطه اشنویه در سال گذشته در وام‌های روستایی عملکرد مناسبی داشته و هر کس نیز در حوزه گردشگری، صنایع‌تبدیلی، کشاورزی و دامداری صنعتی سرمایه‌گذاری کند، مورد حمایت واقع می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین براساس مصوبات شورای عالی توسعه شرق و غرب، سرمایه‌گذاران از ظرفیت تسهیلات با ۵۰ درصد تخفیف استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/۶۱۰۲۴/ن

نظر شما