شناسهٔ خبر: 33830495 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار کردستان:

هنرمندان کرد بزرگترین هدف زندگیشان خدمت به ایران و ایرانیان است

مرادنیا با اشاره به هنرمندان و نام آوران کردزبان، گفت: هنرمندان کرد بزرگترین هدف زندگیشان خدمت به ایران و ایرانیان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، بهمن مرادنیا امروز(11تیر) افتتاحیه کنگره بین المللی مشاهیر کرد که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت:  کنگره مشاهیر کرد با همه عوامل و دست اندر کاران، می کوشد تا هنر، فرهنگ و تاریخ گرانسنگ این دیار، به منصه ظهور گذاشته شود.

 

وی افزود: برگزاری این گونه کنگره باعث می شود  تا کردستان عزیزمان  این قطعه بهشت ایران زمین به سراسر جهان معرفی شود.
 

این مقام مسئول تصریح کرد: با افتخار  کامل در کنگره مشاهیر کرد، در خدمت هنرمندان و نام آورانی کردزبانی هستیم که بزرگترین هدف زندگیشان خدمت به ایران و ایرانیان است.

 

وی در ادامه افزود: ممکن است در گذشته نتوانسته باشیم به شیوه مطلوب و مناسب کرد را به جهانیان معرفی کنیم اما یکی از اهداف عالیه کنگره مشاهیر کرد، معرفی و شناساندن مردم کرد زبان است.

 

استاندار کردستان اذعان کرد: در کنگره مشاهیر کرد، مفاخر علوم انسانی، زبان و ادبیات علوم پایه و مهندسی، علوم کشاورزی، هنر و علوم پزشکی مورد تجلیل قرار می گیرند.

 

وی افزود: کنگره  مشاهیر کرد به منظور بها دادن بیشتر به مشاهیری که در قید حیات هستند می کوشد تا نامشان پرآوازه تر بماند وبیشتر مردم سراسر دنیا بااین مشاهیر ومفاخر آشنا شوند.

 

مرادنیا در پایان خاطرنشان کرد: کردستان سرزمینی است کهن و به درازای تاریخ  که مشاهیر و مفاخر زیادی را به جامعه بشری معرفی کرده است و در برهه هایی از زمان این مشاهیر مظلوم واقع شده اند.

 

 

نظر شما