شناسهٔ خبر: 33816578 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار کردستان:

کنگره مشاهیر کرد هنر، فرهنگ و تاریخ کردها را به نمایش می گذارد

سنندج - استاندار کردستان گفت: کنگره مشاهیر کرد در مرحله اول می کوشد تا هنر، فرهنگ و تاریخ گران سنگ این دیار را به خوبی به نمایش بگذارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن مرادنیا صبح امروز در مراسم افتتاحیه کنگره بین المللی مشاهیر کرد، اظهار داشت: برگزاری چنین کنگره هایی باعث می شود تاریخ و فرهنگ کردستان به عنوان خطه ای از بهشت ایران زمین بیش از گذشته به جهانیان معرفی شود.

وی افزود: امروز در این جمع میهمانان بزرگی هستند که زبان مادریشان همه کردی است اما با لهجه های مختلف سخن می گویند و این نشان از غنای فرهنگ کردی است.

استاندار کردستان ادامه داد: متاسفانه در گذشته نتوانسته ایم مردم کرد را به خوبی به جهانیان معرفی کنیم و هدف عالیه این کنگره نیز معرفی مشاهیر و بزرگان این قوم به مردم جهان است.

مرادنیا با بیان اینکه این کنگره به منظور بها دادن به مشاهیری است که در قید حیات هستند, یاداور شد: پیام زندگی کردها همواره در طول تاریخ پیام صلح بوده و این کنگره باعث می شود این پیام به خوبی انتشار یابد.

گفتنی است کنگره مشاهیر کرد صبح امروز برای معرفی و شناخت بزرگان و مفاخر عرصه فرهنگ و هنر کُرد در نقاط مختلف دنیا اغاز شد و تا ۱۲ تیر ماه ادامه دارد و قرار است طی این کنگره از ۲۵ نفر از مشاهیر کُرد و پنج نفر از کسانی که در ارتباط با موضوع کُرد و کُردشناسی فعالیت داشته اند، تجلیل شود.

ویژه برنامه های فرهنگی شامل شب شعر، محافل ادبی و کنسرت موسیقی در بخش جنبی کنگره مشاهیر کُرد از جمله برنامه های پیش بینی شده در این رویداد فرهنگی است.

برپایی نمایشگاهی هم برای معرفی و بازمعرفی مفاخر و مشاهیر کُرد و توانمندی های حوزه فرهنگ و هنر استان در طول برگزاری کنگره مشاهیر کُرد هم پیش بینی شده بود که افتتاح شد.

بررسی آثار و تاثیرگذاری منطقه ای و جهانی مفاخر و مشاهیر کُرد، مفاخر و مشاهیر کرد و کارآفرینی در عصر جدید و نقش مفاخر و مشاهیر کرد در تحولات علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از جمله محورهای برگزاری این کنگره است.

نظر شما