شناسهٔ خبر: 33813418 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

اعلام آمادگی عمان جهت مشارکت در برگزاری سلسله کارگاه‌های ارتقای اثربخشی تولید علم

در دیدار سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با وزیر آموزش عالی عمان، آمادگی وزارت آموزش عالی عمان برای مشارکت در برگزاری سلسله کارگاه‌های ارتقای اثربخشی تولید علم و جایگاه دانشگاه‌های عمان در سطح بین‌المللی اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، دکتر محمدجواد دهقانی گفت: به دنبال برگزاری اولین نشست کمیته اجرایی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در خردادماه سال جاری در ایران- شیراز و حضور نمایندگان مناطق مختلف کشورهای اسلامی در این نشست، برنامه‌ریزی در جهت مشارکت بیشتر کلیه کشورهای اسلامی در راستای تعامل و همکاری وزرای علوم کشورهای اسلامی برای تقویت شبکه علمی میان دانشگاه‌ها و پژوهشگران جهان اسلام با محوریت ISC آغاز و برنامه‌های عملیاتی برای این کار در نظر گرفته شد.

سرپرست ISC اظهار داشت: ازآنجاکه در کمیته اجرایی ISC کشور عمان به‌عنوان نماینده کشورهای اسلامی حضور دارد لزوم توجه و هماهنگی اجرای این برنامه‌ها با کشورهای عضو امری اجتناب‌ناپذیر است. به این منظور سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در محل وزارت آموزش عالی در مسقط حضور یافت و با وزیر آموزش عالی دکتر راویا سعود الابوسعیدی دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان، با توجه به جایگاه علمی جمهوری اسلامی ایران نسبت به پتانسیل بسیار بالای همکاری در سطح علمی و دانشگاهی بین دو کشور مطالبی ارائه کرد.همچنین در زمینه علاقه‌مندی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی هر دو کشور بر به‌کارگیری از ظرفیت بالای علمی ایران در حوزه‌های مختلف علمی ازجمله پزشکی، مهندسی و فناوری‌های نوین تأکید کرد.

در ادامه دکتر علویان مهر رئیس دانشگاه صنعتی شیراز نسبت به معرفی توانمندی‌های این دانشگاه به‌عنوان تنها دانشگاه صنعتی در منطقه جنوب ایران مطالبی ارائه و درخصوص پیگیری در مشارکت ارائه دوره‌های مشترک دانشگاهی در تمامی حوزه‌های فنی و مهندسی و بخصوص تأکید بر دوره‌های آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌آموختگان نکاتی ارائه کرد.

دکتر دهقانی افزود: دکتر راویه سعود، وزیر آموزش عالی عمان در خصوص برنامه‌های کلی نظام آموزش عالی کشور عمان به مطالبی همچون توجه به دانشگاه، نیازهای صنعت و پژوهش که از مهم‌ترین آن‌هاست اشاره کرد.

سرپرست ISC گفت: پیشنهاد تعامل و همکاری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام برای ارتقاء رتبه علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی عمان در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی، معرفی اندیشمندان و محققان برجسته عمانی به جامعه بین‌المللی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تحقیقاتی علم‌سنجی و علم‌شناسی برای همه سطوح دانشگاهی مطرح شد و گزارشی توسط مدیر روابط بین‌الملل وزارت دکتر احمد خمیس القطیطی ارائه و ازجمله اعلام آمادگی تعدادی از دانشگاه‌ها (حدود ۸ الی ۹ دانشگاه مهم) ازجمله دانشگاه سلطان قابوس و دانشگاه ملی برای برگزاری کارگاه ارزیابی و افزایش اثربخشی پژوهش و ارتقای جایگاه بین‌المللی دانشگاه‌های عمان اعلام آمادگی کردند.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و رئیس دانشگاه صنعتی شیراز جهت بازدید وزیر آموزش عالی کشور عمان از پایگاه ISC و دانشگاه صنعتی شیراز دعوت کرد و در پایان با توجه به اعلام آمادگی وزارت آموزش عالی، از سالن و امکانات موجود در وزارت آموزش عالی بازدید و قرار شد ضمن تشکیل کارگروه مشترک برنامه‌ریزی لازم برای ادامه کار صورت گیرد.

در این دیدار دکتر عامر علی ال رئیس پروژه دانشگاه عمان وحجت‌الاسلام نوری شاهرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان، نیز حضور داشتند.

س.س ۵۱/ ل.م ۵۴

 

 

نظر شما