شناسهٔ خبر: 33798303 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همکاری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و عمان در زمینه علم سنجی

تهران – ایرنا - سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام از تعامل این مرکز با عمان در زمینه معرفی اندیشمندان و محققان برجسته عمانی به جامعه بین‌المللی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تحقیقاتی علم سنجی و علم شناسی برای همه سطوح دانشگاهی این کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، محمد جواد دهقانی، گفت: به دنبال برگزاری نخستین نشست کمیته اجرایی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در خردادماه امسال و حضور نمایندگان کشورهای اسلامی در این نشست، برنامه ریزی برای مشارکت بیشتر کشورهای اسلامی در زمینه تعامل و همکاری وزرای علوم این کشورها جهت تقویت شبکه علمی میان دانشگاه ها و پژوهشگران جهان اسلام با محوریت ISC آغاز شد.
دهقانی اظهار کرد: از آنجا که در کمیته اجرایی ISC، عمان به عنوان نماینده کشورهای اسلامی حضور دارد، لزوم توجه و هماهنگی اجرای این برنامه ها با کشورهای عضو امری اجتناب ناپذیر است.
وی گفت: در دیدار با راویا سعود الابوسعیدی وزیر آموزش عالی عمان که در مسقط انجام شد، گزارشی از ماموریت، نقش و حوزه های فعالیت های پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC ارائه شد.
دهقانی افزود: وزیر آموزش عالی عمان به برنامه‌های کلی نظام آموزش عالی این کشور از جمله توجه به دانشگاه، نیازهای صنعت و پژوهش اشاره کرد.
به گفته سرپرست ISC، طرح جامع ایجاد شهرک دانشگاهی و علمی در عمان و شهر سلامت و طب و حضور همه امکانات مورد نیاز در این نشست مطرح شد.
وی اولویت‌های آموزش عالی کشور در حوزه های فنآوری اطلاعات، معدن، صنایع تبدیلی، توریسم، شیلات و پرورش ماهی و لجستیک و انرژی پاک را برشمرد و عدم بکارگیری دانش آموختگان در صنایع را یکی از چالش‌های فعلی آموزش عالی نام برد.
سرپرست ISC خاطرنشان کرد: پیشنهاد تعامل و همکاری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام برای ارتقاء رتبه علمی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی عمان در سطح منطقه‌ای و بین المللی نیز مطرح شد.

نظر شما