شناسهٔ خبر: 33734609 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امروز ایران حرف اول را در منطقه می‌زند

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز ایران حرف اول را در منطقه می‌زند و ساقط کردن پهپاد آمریکایی توسط سپاه نشان داد که ما از مرز‌های خود دفاع می‌کنیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در مراسم دیدار با خانواده شهدا با بیان اینکه شهدای ما راه ایستادگی را به ما نشان دادند، اظهار کرد: شهدا در مسیر حق پا فشاری کردند و بر اصول خود ماندند و شهید شدند، اما تسلیم نشدند.

وی افزود: مذاکره برای امروز نیست که برخی مسئله مذاکره را پیش می‌کشند مقام معظم رهبری بار‌ها در خطبه‌های نماز بیان کرده‌اند مذاکره برای ما سودی ندارد بلکه ضرر هم ندارد.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: برخی فکرمی‌کنند مذاکره فقط صحبت کردن است در صورتی که مذاکره گذشتن از ارزش‌ها است، اما می‌بینیم هنوز هم برخی از گوشه و کنار صحبت از مذاکره می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بیان کرد: بر اساس تحلیل‌ها امروز ایران حرف اول را در منطقه می‌زند و با کاری که سپاه انجام داد و پهپاد
آمریکایی را ساقط کرد نشان داد که ما از مرز‌های خود دفاع می‌کنیم.

وی گفت: با مطرح کردن این سوال که آیا عزت و اقتدار با راهبرد مذاکره اثبات می‌شود و یا از با راهبرد مقاومت و ایستادگی به دست می‌آید گفت: مقام معظم رهبری فرمودند عزت و اقتدار با راهبرد ایستادگی به دست می‌آید نه مذاکره.

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز راهبرد ما در منطقه راهبرد حق طلبی است و راهبرد دشمن راهبرد آل سعود و آل خلیفه است.

وی بیان کرد: امروز آنچه دشمن می‌خواهد به دست نمی‌آورد، اما آنچه که ما می‌خواهیم به دست می‌آوریم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: در زمان ریاست جمهوری بوش، او می‌خواست عراق را در دست بگیرد، اما نتوانست زمانی که اوباما به ریاست جمهوری رسید قصد داشت سوریه را اشغال کند و موفق نشد امروز ترامپ می‌خواهد تجربه آن‌ها را تکرار کند و موضوع مسئله قرن را عملی سازد، اما همه می‌دانیم آنچه او می‌خواهد اتفاق نمی‌افتد و آنچه ما می‌خواهیم عملی می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر که ما اینجا نشسته‌ایم در منامه اجلاس دست ساخته انگلیس، آمریکا و اسرائیل در حال برگزاری است و آن‌ها می‌خواهند معامله قرن را برای فلسطین عملی سازند، اما تمام گروه‌های فلسطینی از جمله گروه فتح مخالف آن هستند.
 
رئیس قوه قضائیه گفت: حتی وزیر امور خارجه آمریکا اقرار کرده است که معامله قرن اتفاق نمی‌افتد و ما امیدواریم این مسئله به آزادی فلسطین ختم شود.

وی  با اشاره به اینکه سنت الهی مقاومت است گفت: هدایت عامه خداوند برای افرادی است که در مسیر حق حرکت می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی خطاب به خانواده شهدا افزود: آثار خون شهیدان شما امروز در جامعه دیده می‌شود.

 وی گفت: امروز تمام رسانه‌های جهان ضد ایران هستند، اما بیداری در تمام جهان رخ داده این بیداری از کجا آمده است خداوند به برکت خون شهیدان از جهان و منطقه جهل زدایی کرده است.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: مردم یمن همان مردم هستند، اما چه شده است که همین مردم با شکم‌های گرسنه مقاومت می‌کنند و رژیم سعودی را مستاصل کرده‌اند.

رئیسی با بیان اینکه خانواده شهدا پرچمدار ارزش‌های نظام هستند، گفت: این جایگاه ارزشمند است به نحوی که امروز خانواده‌های شهدا سرمایه‌های بی‌بدیل انقلاب محسوب می‌شوند و فرزندان آن‌ها رویش‌های زیاد و مثال زدنی در تمام عرصه‌ها داشتند.

وی افزود: رمز بقای شهیدان، وجه‌الله است و همه چیز از بین می‌رود جزء وجه‌الله که بقا دارد.

رئیس قوه قضائیه افزود: کسانی که می‌خواهند کریم باشند، باید در مسیر قرآن حرکت کنند و کرامت جایگاهی به انسان می‌دهد که جلوه آن بخشش است و این بخشش در ایثار مال، جان و آبرو جلوه می‌کند؛ شهیدان ما نیز قبل از اینکه به مقام شهادت برسند، به مقام کرامت رسیده بودند و از آنچه خداوند به آن‌ها داده بود، از جمله جان و مال و آبرو دست کشیدند.

وی گفت: انسان به وسیله صبر ارتقاء پیدا می‌کند و مهمترین جلوه خداوند در انبیاء صبر است و تمام افرادی که در عالم آثاری از آن‌ها باقی مانده است دارای صبر بودند، جوانان ما هم در جبهه‌های جنگ صبوری کردند و شهید شدند، اما تسلیم نشدند، مقابل دشمن ایستادند، به شهادت یا اسارت رسیدند، اما تسلیم دشمن نشدند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بیان کرد: در اوایل انقلاب امام راحل فرمودند مسئله ما با غرب، مسئله اسلام، ارزش و پایبندی به دین است.

رئیس قوه قضائیه افزود: از ابتدای عالم جنگ اراده‌ها وجود داشته و ادامه هم خواهد داشت، اما مهم این است که ما در کدام جبهه قرار داریم و می‌جنگیم؛ از ابتدای عالم روحیه راحت طلبی وجود داشته است، اما مهم این است که ما تسلیم می‌شویم یا مقاومت می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما