شناسهٔ خبر: 33566057 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار مرند بر تدوین طرح مقابله با آتش سوزی مراتع تاکید کرد

تبریز- ایرنا- فرماندار ویژه مرند از مسوولین منابع طبیعی خواست طرح مقابله با حریق در مراتع را در راستای پیشگیری از وقوع آتش سوزی و نیز تسریع در اطفای حریق تهیه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، داود گرشاسبی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اطفای حریق منابع طبیعی شهرستان مرند، ضمن اشاره به تأثیر زیاد عامل انسانی در وقوع آتش سوزی در مراتع خاطرنشان کرد: با وجود نقش انسان در آتش سوزی منابع طبیعی، تقابل با آن محدود به عامل انسانی نیست و اصلاح فرهنگ غلط ایجاد آتش در طبیعت و داشتن امکانات و تجهیزات از دیگر راههای مقابله با آن است.
وی افزود: نگاه به سمن‌های زیست محیطی نیز باید بهتر شده و حفظ و نگهداری از طبیعت، فرهنگ سازی شود.
فرماندار ویژه مرند ضمن تاکید بر لزوم ایجاد بازدارندگی در خصوص وقوع آتش سوزی‌ها در مراتع، اظهار داشت: ضروری است نهادهای متولی، آموزش‌های لازم در جهت توجه به منافع ملی و عمومی ارائه کرده و حس مشترک نسبت به منابع طبیعی ایجاد کنند.
وی همچنین به ضرورت توجه آموزش و پرورش به امر افزایش آگاهی در راستای جلوگیری از وقوع آتش سوزی‌ها در مراتع اشاره کرد و گفت: نیروهایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند باید سازماندهی شده و توانمندی روستاها را در مقابله با بحران، مشخص کنند.
گرشاسبی افزود: دستگاه‌های متولی نیز باید اشرافیت اطلاعاتی بر قوانین و شرایط داشته و جهت تقابل بهتر با وقوع آتش سوزی در مراتع، آماده باشند.
وی همچنین بر انجام رفتارهای پیشگیرانه تاکید کرد و گفت: با توجه به احتمال بالای وقوع آتش سوزی در فصل گرما، رفتارهای پیشگیرانه را باید انجام داده و ارتباط‌های لازم با اهالی روستاها و مناطق مورد نظر برقرار شود.
فرماندار مرند با بیان اینکه پیشگیری باید همراه با آموزش و ایجاد علقه نسبت به منافع جمعی باشد، افزود: مسؤولین همچنین مقابله با بحران‌ها و آتش سوزی در مراتع را مردم محور کرده و به بستر جامعه ببرند.
وی در ادامه بر ضرورت آزمایش تجهیزات در اختیار تاکید کرد و اظهار داشت: مسؤولین برای اجرای مانور اطفای حریق در شهرستان نیز برنامه ریزی کنند تا میزان آمادگی دستگاه‌های مربوط و نیروها و امکانات آن ارزیابی شود.
/‏۳۰۷۱/‏ ۹۹۱۶

برچسب‌ها:

نظر شما