شناسهٔ خبر: 33565947 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

از ظرفیت آموزش و پرورش برای پیشگیری از حریق استفاده شود

تبریز- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی علت وقوع بیش از ۹۰ درصد آتش سوزی ها در مراتع را عوامل انسانی اعلام کرد و افزود: ضروری است از ظرفیت های آموزش و پرورش و دهیاران و شوراها در ارائه آموزش های لازم جهت پیشگیری از وقوع حریق در مراتع استفاده کرد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ محمدرضا حسن زاده روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اطفای حریق منابع طبیعی شهرستان مرند اظهار داشت: با توجه به رویش گیاهی زیاد در سالجاری و افزایش دما، خطر وقوع آتش سوزی در مراتع پیش بینی می‌شود.
وی افزود: انتظار ما این است تمهیدات لازم از طرف دستگاه‌های اثرگذار در جهت پیشگیری و مقابله با وقوع حریق در منابع طبیعی شهرستان اندیشیده شده و سمن‌های زیست محیطی و آحاد مردم نیز در این خصوص همکاری کنند.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی در مورد اقدامات پیشگیرانه در سطح استان و شهرستان‌ها نیز گفت: در این راستا، کارگروه‌های اطفای حریق با محوریت منابع طبیعی در شهرهای استان از جمله مرند تشکیل یافته تا در قالب آن وظایف هر یک از دستگاه‌ها و اقدامات قبل، حین و بعد از آتش سوزی مشخص شود.
وی افزود: همچنین به تبع این کارگروه، قرار است سناریویی در سطح شهرستان مرند اجرا و آمادگی دستگاه‌های دولتی در بحث مقابله با حریق در مراتع ارزیابی شود.
سرهنگ حسن زاده ضمن تاکید بر افزایش تعهد پذیری در افراد برای حفاظت از جنگل‌های ارسباران و کلیه مراتع موجود در استان، خاطرنشان کرد: ما باید سعی کنیم این ذهنیت را که وظیفه ما صیانت از منابع طبیعی به عنوان میراث و امانت الهی است، فرهنگ سازی کنیم.
وی تاکید کرد: جهاد کشاورزی نیز آموزش‌های لازم را به افراد مشغول در طبیعت و کشاورزان و دامداران ارائه کرده و محیط زیست و دیگر نهادهای مؤثر هم آمادگی لازم برای مقابله با بحران را داشته باشند.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی در مورد آمار وقوع حریق در مراتع مرند نیز گفت: سال گذشته تعداد ۷ مورد آتش سوزی در مراتع این شهرستان گزارش شده و در بیش از ۴۰۰ هکتار مرتع، شاهد وقوع آتش سوزی بودیم.
/ ۳۰۷۱ /‌۹۹۱۶

برچسب‌ها:

نظر شما