شناسهٔ خبر: 33554317 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

سلطانی فر در نشست فراکسیون ورزش مجلس:

نیروی انتظامی 10 ساعت پیش از هر مسابقه حاکم مطلق ورزشگاه‌ها است

وزیر ورزش و جوانان مجلس با بیان اینکه نباید با هر اتفاقی فوراً از فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش توضیح خواست و گفت: استادیوم های محل برگزاری یک مسابقه فوتبال از ۱۰ ساعت قبل از شروع یک مسابقه در اختیار نیروی انتظامی قرار می گیرد و نیروی انتظامی حاکم مطلق ورزشگاه‌ها تا پایان بازی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، مسعود سلطانی فر در نشست فراکسیون ورزش با دست اندرکاران ورزش فوتبال درخصوص حوادث اخیر به وجود آمده در استادیوم های ورزشی، عنوان کرد: سال گذشته تاکنون 5500 مسابقه فوتبال در کشور برگزار شده و سه مسابقه آن مشکل‌دار  شد که با دخالت و ورود به موقع، مسائل این مسابقات حل شد.

وی ادامه داد: چنین اتفاقاتی ممکن است در همه جای دنیا و در لیگ های معتبر نیز رخ دهد و نمی‌توان گفت این حوادث منحصر به فوتبال ایران است.

استادیوم های محل برگزاری یک مسابقه فوتبال از 10 ساعت قبل از شروع یک مسابقه در اختیار نیروی انتظامی قرار می گیرد و نیروی انتظامی حاکم مطلق ورزشگاه‌ها تا پایان بازی است

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: در برگزاری مسابقه فوتبال عواملی دست اندرکار و مسئول برگزاری مسابقه هستند که سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال، عوامل امنیتی و انتظامی در برگزاری یک مسابقه نقش دارند.

سلطانی فر تاکید کرد: استادیوم های محل برگزاری یک مسابقه فوتبال از 10 ساعت قبل از شروع یک مسابقه در اختیار نیروی انتظامی قرار می گیرد و نیروی انتظامی حاکم مطلق ورزشگاه‌ها تا پایان بازی است، به طوری که تمامی اتفاقات یک مسابقه توسط نیروی انتظامی در ورزشگاه تنظیم می شود.

وی اضافه کرد: اینکه در یک مسابقه قرار بوده مکانی برای هواداران تیم داماش ذخیره شود ولی عوامل انتظامی نتوانستند این مکان را برای هواداران تیم مذکور حفظ کنند، مسئولیت آن با کسی جز عوامل انتظامی نیست. درخصوص مسابقه پرسپولیس و سپاهان نیز تصمیمات در شورای تامین به نحوی دیگر اتخاذ شده بود تا هواداران دو تیم، در طبقه‌های بالا و پایین یکدیگر قرار نگیرند، ولی در این ارتباط هم یک اشتباه رخ داد و همین اشتباه منجر به حواشی بسیاری برای آن مسابقه شد.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: باید نقش هر نهاد و ارگان و دستگاهی در برگزاری یک مسابقه مشخص شود و به محض اینکه یک اتفاق می افتد، به وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال حمله نشود.

سلطانی فر تاکید کرد: اگر رئیس فدراسیون و همه مسئولان دست اندرکار هم در استادیوم حاضر میبودند کسی که باید جایگاهی برای هواداران داماش حفظ می کرد، نیروی انتظامی بود. برقراری نظم در بسیاری از استادیوم ها کار تخصصی است که عوامل انتظامی ما در تهران به دلیل برگزاری بازی های بیشتر در تهران مدیریت و کنترل بهتری بر هواداران دارند، اما در استان ها این تخصص و تبحر کمتر وجود دارد.

در فینال حذفی بیش از 10 هزار نفر از دیوار وارد استادیوم شدند

وی با یادآوری اینکه 22 هزار بلیط در بازی پرسپولیس و داماش فروخته شده است، گفت: این در حالی است که ورزشگاه نزدیک 35 هزار نفر ظرفیت داشته و مسئله ای که باعث پر شدن جایگاه هواداران شد، ورود غیرمجاز هواداران از دیوار ورزشگاه بود. این رقم نشان می دهد که ما به التفاوت جمعیتی که از رقم بلیط فروخته شده تا جمعیتی که در استادیوم حاضر بوده بیش از 10 هزار نفر است و این افراد غیرمجاز وارد استادیوم ها شدند.

حتی با الکترونیکی شدن فروش بلیط هم مسائل ورزشگاه‌ها حل نمی‌شود

این عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: حتی با الکترونیکی کردن فروش بلیط هم مسئله نظم و امنیت در ورزشگاه ها حل نخواهد شد، چرا که برخی باز می توانند در این شرایط هم بدون بلیط وارد استادیوم های ورزشی شوند. براساس مصوبه شورای امنیت کشور هر نهادی در برگزاری یک مسابقه فوتبال نقش خود را دارد و باید آن عوامل مورد سوال قرار گیرند.

صدا و سیما اراده ای برای پرداخت حق پخش ندارد

وی با اشاره به عدم پرداخت حق پخش تلویزیونی از سوی صداوسیما تصریح کرد: متاسفانه اراده ای در صداوسیما برای پرداخت حق پخش وجود ندارد، در حالی که حق پخش تلویزیونی مصوبه مجلس در قانون برنامه ششم توسعه است.

سلطانی فر با اشاره به اینکه جلسات متعددی با رئیس سازمان صداوسیما درباره حق پخش تلویزیونی گفت: متاسفانه این جلسات بی نتیجه بوده و همواره موضوع حق پخش به جلسات آتی موکول شده، لذا از نمایندگان درخواست داریم که در این زمینه به وزارت ورزش و فدراسیون کمک کنند.

واگذاری استقلال و پرسپولیس در سال 98 انجام می‌شود

وی درخصوص واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیز تصریح کرد: به نمایندگی از دولت اعلام می کنم در خصوص واگذاری سرخابی ها، مصرّ هستیم و روزانه پیگیری می کنیم که این اتفاق محقق شود.

مذاکره با رئیس مجلس برای اجرای مصوبه واگذاری سرخآبی‌ها

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: البته موانعی در اجرا وجود دارد  که طی جلساتی که با رئیس مجلس داشتیم که مقرر شد پیشنهاد اصلاحی از سوی دولت به مجلس برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ارائه شود.

سلطانی فر افزود: از آخرین قانونی که برای حوزه ورزش به تصویب رسیده بود نیز 50 سال می گذشت که بالاخره مجلس وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان را تعیین و آن را مصوب کرد که این مسئله نیز جای تشکر دارد./

پایان پیام

خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت

نظر شما