شناسهٔ خبر: 33551808 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بانک ورزش | لینک خبر

سلطانی‌فر: سرخابی‌ها باید در سال 98 واگذار شوند/ اراده‌ای در صداوسيما برای حل مشکل حق پخش نمی‌بینیم

صاحب‌خبر -

بانک ورزش - وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر این مهم که مسئول نظم  و امنیت بازی بر عهده نیروی انتظامی است، تاکید کرد : وزارت ورزش و جوانان نمی توانست جلوی ورود بی رویه و غیرقانونی تماشاگران را بگیرد و حفظ جایگاه تماشاگران داماش در دیدار فینال جام حذفی کشور هم بر عهده ما نبوده است.

 

به گزارش بانک ورزش وبه نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر در نشست با اعضای فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی ، برگزاری سالانه ۵۵۰۰ مسابقه فوتبال را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در دو تا سه مسابقه  هم مشکل پیش آمده که با درایت و هماهنگی به خیر گذشته و در همه جای دنیا نیز این حوادث بوجود می آید.

 

سلطانی فر با بیان اینکه در برگزاری مسابقات فوتبال عوامل مختلفی ، موثر و دست اندرکار است ، تصریح کرد : استادیوم های فوتبال از ده تا دوازده ساعت قبل از برگزاری در اختیار نیرو انتظامی قرار دارد و آنها هستند که حاکم مطلق نظم و امنیت هستند.

 

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: قرار بوده در ورزشگاه اهواز جایگاه تماشاگران تیم داماش گیلان به ظرفیت سیصد تا چهارصد نفر حفظ شود ولی این اتفاق نیفتاده و عوامل انتظامی نتوانستند این جایگاه را حفظ کنند و این مهم بر خلاف مصوبات شورای تامین بوده، بنابراین نباید به وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال برای این اشکال، ایراد گرفت ؛ اگر جایگاه تماشاگران داماش حفظ نشده و تماشاگران بصورت غیرقانونی وارد شدند و بیشتر از ظرفیت  ورزشگاه اجازه ورود یافتند ، باید بررسی شود چه کسی کوتاهی کرده و چرا افراد زیادی بدون بلیط وارد شدند.

 

سلطاني فر در ادامه همين بحث توضيح داد: آنچه مسلم است ، بليط فروشي الكترونيكي هم حلال مشكلات نيست و تا كنترل دقيقي صورت نگيرد ، مشكلي حل نمي شود ، چرا كه بطور نمونه در همين رقابت هاي ليگ ملت هاي واليبال ، ٦ هزار نَفَر داخل سالن در اروميه بودند و يك هزار نَفَر هم با بليط در بيرون سالن حضور داشتند ، پس همه بايد دست به دست هم دهند تا هر ارگاني وظيفه خودش را انجام دهد.

 

وزير ورزش و جوانان در بخش ديگري از سخنانش حق پخش تلويزيوني را مورد توجه قرار داد و تصريح كرد: از يك سال و نيم پيش جلسات مختلفي را با رييس سازمان صدا و سيما و معاونين رسانه ملي داشتيم اما اراده‌اي در صدا و سيما براي حل مشکل حق پخش تلویزیونی نمی بینیم.

 

سلطاني فر در بخش ديگري از سخنانش واگذاري باشگاه هاي پرسپوليس و استقلال را مورد تاكيد قرار داد و آن را عزم جدي دولت دانست و تصريح كرد :در واگذاري اين دو باشگاه در صدد رفع موانع هستيم تا اين واگذاري با كمك نمايندگان مجلس در سال ٩٨ انجام شود. برای صدمین بار می گویم و روزانه هم پیگیر واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هستم و این موضوع بایستی در سال ۹۸ اتفاق بیفتد.

 

وزير ورزش و جوانان گفت: در اجراي مصوبه مجلس ، موانعي وجود دارد كه در طي جلسه اي كه با دكتر لاريجاني هم داشتيم مقرر شد پيشنهادات را ارائه دهيم و در اين راستا اقدامات موثري هم انجام شده است.

 

سلطاني فر در بخش پاياني سخنانش ، با اشاره به موضوعات فرهنگي :اظهار داشت : مسائل فرهنگي داخل استاديوم ها جدا از شرايط فرهنگي بيرون از استاديوم نيست و فوتبال توام با هيجان است و بسياري براي تخليه هيجانات مي آيند و به اميد خدا تلاش مي كنيم با كمك رسانه ها و دستگاه هاي فرهنگي ، اين مشكلات را برطرف كنيم.

 

نظر شما