شناسهٔ خبر: 33551647 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حج سفری عرفانی با ابعاد اجتماعی و سیاسی

آیت ا.. مظاهری: حجّ، سفر مقدّس و خطیری است که علاوه بر جنبه‌های عبادی و عرفانی، دارای ابعاد اجتماعی وسیاسی و بین‌المللی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ آیت الله مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نمایندۀ ولیّ‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجّاج ایرانی از مسئلۀ وحدت به عنوان یکی از ضروریّات و عوامل پیشرفت کار در همایش عظیم حجّ ابراهیمی، نام برد.
آیت الله مظاهری گفت: همۀ زائران و میهمانان خداوند و رسول مکرّم«صلی‌الله‌علیه وآله وسلّم» خصوصاً روحانیان و مدیران کاروان‌ها ، باید با توجّه و دقّت به مصالح مسلمانان، اتّحاد و همبستگی خود و نیز وحدت کلمه با سایر حجّاج و میهمانان بیت‌الله الحرام را حفظ کرده و با قدردانستن این سفر معنوی و روحانی و اغتنام فرصت برای انجام هرچه بهتر این فریضه، موجب افتخار و عزّت برای اسلام و تشیّع و نظام جمهوری اسلامی باشند.
آیت‌الله مظاهری از تلاش‌ها و خدمات طولانی حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسگر نمایندۀ سابق ولیّ‌فقیه در امور حج و زیارت قدردانی و از حجت‌الاسلام والمسلمین نواب و نیز آقای رشیدیان به سبب پذیرش مسئولیّت در امر حج تشکر و ضمن توصیه به مهربانی و عطوفت و خدمت‌رسانی هرچه بهتر به زائران و حجّاج، برای آنان در این مسئولیّت خطیر و معنوی، آرزوی توفیق و امداد الهی کرد.
در این دیدار، نماینده ولیّ‌فقیه و سرپرست حجّاج ایرانی و نیز رییس سازمان حج و زیارت نیزدر سخنان جداگانه‌ای، گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های بعثۀ رهبرمعظم انقلاب و سازمان حج و زیارت به منظور برگزاری هرچه بهتر مراسم حجّ ابراهیمی و خدمت به زائران بیت‌الله الحرام ارائه کردند.

نظر شما