شناسهٔ خبر: 33524976 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

در حاشیه چهارمین جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده مطرح شد؛

وزیر کشور: عملکرد بیش از 90 درصد دستگاهها در روند بازسازی مناطق سیل زده رضایت بخش است/ فرصت دو هفته ای رئیس قرارگاه به بانکها برای جبران عقب ماندگی/ در روند بازسازی هر فرد یا دستگاهی کوتاهی کند، به مردم معرفی خواهد شد/ ضرورت توجه خزانه در پرداخت ها به اولویت بندی اعلام شده از سوی سازمان برنامه

رئیس قرارگاه: به بانکها فرصت داده شد تا ظرف دو هفته، کار انعقاد قراردادها برای پرداخت تسهیلات به سیلزدگان را که مقرر بود تا پایان خرداد به نتیجه برسانند نهایی کنند و پس از مدت اضافه شده، بار دیگر در جلسه ای اقدامات بانکها بررسی خواهد شد و قطعاً باید این شرایط را جبران کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور و رئیس قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده، در حاشیه چهارمین جلسه قرارگاه که صبح امروز در محل وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران، گفت:  در این جلسه گزارش های قابل قبولی از سوی دستگاههای مسئول در امر بازسازی مناطق سیل زده ارائه شد که نشان از پیش رفت کار دارد اما ایراد و اشکال اصلی مطرح شده به بانک ها برمی گشت که در تأمین تسهیلات و پرداخت آنها نتوانستند وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

رئیس قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده یادآور شد: در طی این مدت شخصاً یک جلسه با مدیران عامل بانکها داشتم و پس از آن کمیته مربوطه ذیل قرارگاه، چندین جلسه با بانکها برگزار کرد و همچنین یک جلسه نیز هفته گذشته در بانک مرکزی گذاشته شد که چهارشنبه گذشته تصمیم نهایی اعلام و به استانها ابلاغ شد که به این ترتیب از شنبه این هفته پرداخت ها به سرعت انجام می شود.

وزیر کشور ضمن ابراز گلایه خود به عنوان مسئول قرارگاه در خصوص عملکرد بانکها گفت: مقرر بود بانکها تا پایان خردادماه، همه قراردادها را نهایی کنند، اما در گزارش ارائه شده در جلسه امروز مشخص شد که این امر صورت نگرفته است، به همین دلیل به بانکها فرصت داده شد تا ظرف دو هفته این کار انجام شود و پس از این مدت بار دیگر در جلسه ای اقدامات بانکها را بررسی خواهیم کرد و توقع ما این است که این شرایط را جبران کنند.

دکتر رحمانی فضلی تصریح کرد: زمان بندی نوسازی خانه ها تا آخر سال است و تعمیرات مساکن، فقط تا 25 روز دیگر فرصت دارد و این موارد بایستی طبق زمانبندی انجام شود و در این خصوص، هرگونه تعلل و طولانی شدن روند کار غیرقابل قبول است.

وی در همین راستا افزود: هر فرد یا دستگاهی کوتاهی کند، به مردم معرفی خواهد شد و موضوع را از طریق مراجع اداری پیگیری خواهیم کرد.

رئیس قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده هم چنین به برخی مشکلات خزانه در تامین منابع مالی اشاره کرد و افزود: با این حال اولویت اول مردم که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور محترم نیز است، پرداخت تسهیلات بخش مسکن بود چرا که مردم سیل زده درشرایط نامناسبی زندگی می کنند.
 
دکتر رحمانی فضلی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه به عنوان مسئول تعیین اولویت پرداخت ها، از مجموع حدود پنج هزار میلیارد تومان تسهیلاتی که مقرر بود تأمین شود، حدود سه هزار میلیارد تومان را به خزانه فرستاده است و خزانه از این میزان صرفاً حدود هزار و 700 میلیارد را پرداخت کرده است که امروز موظف شدند به سرعت تمام این مبلغ را پرداخت کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه جلسه امروز قرارگاه با حضور همه خبرنگاران برگزار شد، تاکید کرد: بایستی گزارش اقدامات سیل را به مردم اعلام کنیم که در این جلسه همه اشکالات و ایرادات در روند کار دستگاهها مطرح شد و بنده به عنوان مسئول قرارگاه در جمع بندی این جلسه می توانم بگویم عملکرد بیش از 90 درصد دستگاهها واقعا رضایت بخش است و تنها موضوعی که روند کار را کند کرده است پرداخت تسهیلات و اعتبارات است که امیدواریم این مسئله نیز توسط دستگاههای مسئول جبران شود.

نظر شما