شناسهٔ خبر: 33524502 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز؛

لزوم جلوگیری از قاچاق آرد و گندم از استان

خبرگزاری صداوسیما

کارگروه شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای رعایت سازوکارهای جلوگیری از قاچاق گندم و آرد در کهگیلویه وبویراحمد هشدار داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، در جلسه کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز که با هدف جلوگیری از قاچاق احتمالی آرد و گندم و همین طور ساماندهی انبارهای ذخیره کالا بر گزار شد بر اهتمام لزوم جلوگیری از قاچاق آرد و گندم از استاندستگاههای عضو برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی در زمینه خروج غیر مجاز گندم و آرد تاکید شد. 
معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت معدن و تجارت استان گفت: تمام جابجایی های گندم و آرد در مبادی خروجی استان باید با ارائه مجوزهای لازم انجام شود در غیر این صورت محموله و کامیون حامل آن توقیف و متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.
باقری همچنین در ضرب العجل یک هفته ای به واحد های انبار کالا که هنوز مشخصات و نوع فعالیت خود را در سامانه جامع انبارداری ثبت نکرده اند خواست در فرصت تعیین شده اقدام کنند. 
وی اضافه کرد: تمام دستگاهها،نهادها،واحد های صنعتی و اتاق اصناف شهرستانها شرایط را برای ثبت انبارها در سامانه جامع مهیا کنند.
وی تمرد از این دستور العمل را مغایر با قوانین عرضه کالا و خدمات دانست و ادامه داد: چنانچه فرایند ورود و خروج کالا در انبارها ثبت نشود انبارهای متخلف مشمول جرایم می شوند.
گفته می شود 2 هزار و 200 واحد انبار در استان وجود دارد که هزار و 909واحد آن در سامانه جامع انبار ثبت نام شده اند. 
در این نشست همچنین درباره تشدید بازرسی ها بر واحد های عرضه کننده سوخت و همچنین مکمل های غذایی با مشارکت شرکت نفت و دانشگاه علوم پزشکی استان گفتگو شد.
<div id="video-display-embed-code_3628746"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2453219/3628746?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما