شناسهٔ خبر: 32779454 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان

ممنوع بودن خروج گندم از استان

خبرگزاری صداوسیما

خروج گندم از کهگیلویه و بویراحمد ممنوع و مصداق قاچاق است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به فصل برداشت گندم و جو از مزارع استان گفت: با توجه به ممنوع بودن خروج گندم از استان، انتظار می‌رود نیروی انتظامی در زمینه جلوگیری از خروج گندم با هدف مبارزه با قاچاق، بر حمل‌ونقل و تردد کمباین‌ها قاطعانه نظارت کند.
الیاس تاج‌الدینی در نشست ستاد برداشت محصولات کشاورزی استان افزود: همکاری فرمانداران برای خرید گندم کشاورزان و جلوگیری از خروج گندم ضروری است.
وی گفت:بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده و با توجه به بارش مناسب رحمت الهی ۱۷۰ هزار تن گندم از ۱۰۰ هزار هکتار مزارع دیم و آبی برداشت می‌شود.
تاج‌الدینی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال ۷۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری و ذخیره سازی شود، ادامه داد:قیمت هر کیلو گرم گندم معمولی یک هزار و ۷۰۰ تومان، گندم دروم یک‌هزار و ۸۵۰ تومان و کلزا ۳ هزار و ۴۸۹ تومان تعیین شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: بانک کشاورزی نباید بهای گندم تحویلی را بابت بدهی‌های قبلی کسر کند.
تاج‌الدینی از پیش‌بینی ۶ مرکز خرید محصولات کشاورزی از جمله گندم در شهرستان‌های مختلف خبر داد و افزود: با اتحادیه کمباین‌داران استان فارس مکاتبات لازم انجام شده و تلاش شده تا در زمینه تأمین کمباین و سوخت مورد نیاز آن‌ها مشکلی پیش نیاید.

نظر شما