شناسهٔ خبر: 33502606 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شورای راهبردی انتخابات شورایاری ها تصویب شد

اعضای شورای شهر تهران به تشکیل شورای راهبردی انتخابات شورایاری ها رأی دادند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری شبستان، در جلسه امروز شورا تشکیل شورای راهبردی انتخابات شورایاری ها و وظایف آن مورد بررسی قرار گرفت و اعضای موافق و مخالف نظرات خود را مطرح کردند.

 

محمد سالاری در روند بررسی این موضوع گفت: هرچند امروز حذف شورای راهبردی شورایاری ها در جلسه امروز رای نیاورد اما پیشنهاد می کنم وظایف این شورا به صورت شفاف تبیین شود.

 

عضو شورای شهر تهران افزود: شورای راهبردی شامل 12 نهاد امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی است و نگرانیم که اگر وظایف شورای راهبردی با تصمیم هیئت نظارت و اجرای انتخابات شورایاری ها مغایرت داشته باشد چه اتفاقی رخ خواهد داد.

 

سید آرش حسینی میلانی نیز گفت: وظایف و دستورالعمل های شورای راهبردی در ستاد شورایاری ها تهیه شده است و این وظایف با هدف مشارکت دستگاه های مختلف برای برگزاری انتخابات شورایاری ها است.

 

عضو شورای شهر تهران افزود: از اعضای شورا می خواهم که با تشکیل شورای راهبردی موافقت کنند.

 

در ادامه، حسن رسولی پیشنهاد داد نام شورای راهبردی به شورای مشورتی تغییر کند چرا که در آینده ممکن است این عنوان مشکل ساز باشد.

 

شهربانو امانی نیز گفت: به نظر می رسد باید نسبت به موضوع شورای راهبردی دقیق تر تصمیم گیری کنیم و اقدامی انجام دهیم که بعدها مسئله ساز نشود.

 

در ادامه، وظایف شورای راهبردی بر روی مانیتور صحن شورا منتشر شد و وظایف این شورا توسط آرش میلانی برای اعضای شورا قرائت شد.

 

تشکیل جلسه و هماهنگی با دستگاه های همکار در فرآیند برگزاری انتخابات، پشتیبانی فکری و عملیاتی ستاد هماهنگی شورایاری ها، تشویق دستگاه ها در مشارکت های مختلف برای برگزاری انتخابات، پیشنهادهای فکری، عملیاتی و سیاست های موثر در مشارکت شهروندان در انتخابات، افزایش مشارکت شهروندان از جمله وظایف شورای راهبردی انتخابات شورایاری ها است.

 

در ادامه، تشکیل شورای راهبردی انتخابات شورایاری ها توسط اعضای شورا تصویب شد.

 

گفتنی است، بررسی آیین نامه اجرایی انتخابات پنجمین دوره شورایاری ها همچنان در صحن شورا در حال بررسی است.

نظر شما