شناسهٔ خبر: 33503289 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

الحاق وظایف شورای راهبردی به آیین نامه اجرایی انتخابات شورایاری‌ها

اعضای شورای شهر تهران پس از کش و قوس های فراوان با حضور شورای راهبردی در پنجمین انتخابات شورایاری ها موافقت و وظایف آن را تصویب کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین ، در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران بررسی آئین نامه اجرایی فعالیت پنجمین انتخابات شورایاری ها در دستور کار اعضای شورای شهر قرار گرفت.

یکی از این پیشنهادات مربوط به شورای راهبردی بود که محمد سالاری در جلسه گذشته پیشنهاد حذف آن را مطرح کرده بود که مصوب نشد.

وی خطاب به اعضای شورای در این جلسه گفت: اگرچه امروز حذف شورای راهبردی رأی نیاورده پیشنهاد می کنم شرح وظایف آن به صورت شفاف بیان شود چرا که شورای راهبردی متشکل از ۱۲ نهاد امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی است و نگران این هستیم در صورت مشخص نبودن این وظایف مغایرت میان تصمیم هیئت نظارت و اجرایی انتخابات شورایاری با شورای راهبردی ایجاد شود.

میلانی در پاسخ به اظهارات سالاری اظهار داشت: شرح وظایف موجود است و دستورالعمل آن نیز درستاد شورایاری ها تهیه شده است. این وظایف در راستای مشارکت دستگاه ها برای برگزاری انتخاباتی است که الزام قانونی برای آن تعریف نشده است.

وی تصریح کرد: ما اعضای شورای شهر می خواهیم که با وظایفی که برای شورای راهبردی تعریف شده، موافقت کنند چرا که هم اکنون برگزاری این انتخابات با تأخیر همراه است.

افشین حبیب زاده نیز در تأیید صحبت های آقای میلانی گفت: این گونه نیست که شورای راهبردی در راستای جلوگیری از مصوبات شورای شهر تصمیم گیری کند بلکه این شورا نهاد هماهنگ کننده و تسهیل کننده برای برگزاری انتخابات است تا انتخابات به خوبی برگزار شود.

در ادامه حسن رسولی پیشنهاد داد عنوان شورای راهبردی به شورای مشورتی تغییر نام یابد چرا که معتقد بود می تواند بعدها مشکل ساز شود.

محمد سالاری پس از شنیدن اظهارات مختلف و با وجود بیان توضیحات محمود میرلوحی قانع نشد و گفت چرا اینگونه برخورد می کنید؟ بهتر است وظایف شورای راهبردی به سمع و نظر همه اعضاء برسد. شورای پنجم می خواهد همه چیز را به مردم بگوید. نباید تصمیمات در اتاق دیگری باشد و این رویه درست نیست.

امانی نیز اظهار داشت: شورای راهبردی که تعریف و تبیین شده است چه نقشی دارد. این شورا به گونه ای نباشد که بعدها مشکل ساز شود. بهتر است نسبت به این شورا دقیق تر تصمیم گیری کنیم زیرا امکان دارد صفر تا صد حریم خصوصی کاندیداها را رصد کند و ما نباید این رویه را ابداع کنیم.

در نهایت به پیشنهاد محسن هاشمی وظایف شورای راهبردی بر روی مانیتور صحن شورای شهر منتشر شد و وظایف آن توسط سید آرش میلانی قرائت شد.

بر این اساس تشکیل جلیسه و هماهنگی با دستگاه های همکار در فرآیند برگزاری انتخابات و براساس برنامه زمان بندی تعیین شده، پشتیبانی فکری و عملیاتی از ستاد هماهنگی شورایاری ها، تشویق دستگاه ها و مراکز مختلف در مشارکت مختلف در زمینه برگزاری انتخابات و ارائه نظرا ت و سیاست های موثردر افزایش مشارکت شهروندان به عنوان شرح وظایف شورای راهبردی انتخابات شورایاری ها مطرح و به تصویب حداکثری اعضای شورای شهر رسید.

بررسی آئین نامه اجرایی انتخابات شورایاری ها همچنان با پیشنهادات اعضای شورای شهر در حال انجام است.

نظر شما