شناسهٔ خبر: 33498385 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برای دوره نهم؛

انتخاب شافعی به عنوان رئیس اتاق ایران

هیئت رئیسه سنی اتاق ایران، انتخاب رئیس اتاق ایران را برگزار کرد که در آن غلامحسین شافعی با ۳۰۲ رای رئیس اتاق ایران در دور نهم شد

صاحب‌خبر -
آغاز انتخاب هیئت رئیسه اتاق ایرانبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما، آقایان غلامحسین شافعی و یونس ژائله نامزد‌های احراز ریاست اتاق بازرگانی ایران در دور نهم بودند که پس از اخذ رای اعضای هیئت نمایندگان، غلامحسین شافعی با کسب ۳۰۲ رای، به عنوان رئیس اتاق ایران انتخاب شد. یونس ژائله هم موفق شد ۱۴۰ رأی اعضای هیئت نمایندگان اتاق ایران را کسب کند.
بر این اساس کل آراء اخذ شده ۴۴۸ رای بود که از این میزان ۶ رای باطله، ۳۰۲ رای مربوط به آقای شافعی و ۱۴۰ رای هم مربوط به آقای ژائله بود.

انتخاب ۴ نایب رئیس، خزانه دار و منشی اتاق بازرگانی ایران
در ادامه انتخاب اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران چهار نایب رئیس، خزانه‌دار و منشی اتاق ایران در دوره نهم انتخاب شدند.
آقایان حسین سلاح ورزی، مسعود خوانساری، محمدرضا انصاری و محمد امیرزاده به ترتیب با کسب ۳۵۳، ۳۲۰، ۲۷۹ و ۲۷۶ رای به عنوان ۴ نایب رئیس اتاق ایران انتخاب شدند.
حسین جمیلی هم با ۲۲۲ رای به عنوان خزانه‌دار و کیوان کاشفی کافی هم بدون رقیب به عنوان منشی هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران در دوره نهم انتخاب شدند.
 
آغاز انتخاب هیئت رئیسه اتاق ایران
انتخاب اعضای هیئت رئیسه دوره نهم هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در اتاق ایران آغاز شد.
بر اساس ماده ۷ آیین‌نامه انتخابات اتاق ایران، هیئت نمایندگان در نخستین جلسه خود به انتخاب ۷ نفر اعضای هیئت رئیسه اتاق ایران با تعیین سمت‌های آنان اقدام می‌کنند.
ترکیب اعضای هیئت رئیسه عبارت است از ۱ نفر رئیس، ۴ نفر نایب رئیس، ۱ نفر خزانه‌دار و ۱ نفر منشی. انتخاب هر یک از سمت‌ها به طور جداگانه و با رأی‌گیری مخفی انجام می‌شود.
بر اساس آیین نامه، در جلسه انتخاب، هیئت نمایندگان از میان اعضایی که نامزد عضویت در هیئت رئیسه نباشند، ۱ نفر را به عنوان رئیس سنی و ۲ نفر را به عنوان ناظر و ۱ نفر را به عنوان منشی برای انجام انتخابات هیئت رئیسه تعیین می‌کنند.
علاءالدین میرمحمدصادقی به عنوان رئیس سنی ریاست روند انتخاب اعضای هیئت رئیسه دور نهم اتاق ایران را برعهده دارد.
غلامحسین شافعی رئیس دور هشتم اتاق و یونس ژائله فعال اقتصادی و صادرکننده نمونه دو نامزد کسب ریاست اتاق ایران در دور نهم هستند.

نظر شما