شناسهٔ خبر: 33481781 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استاندار البرز:

البرز در جمع 3 استان برتر کشور در حوزه سرمایه گذاری

خبرگزاری صداوسیما

استاندار البرز گفت: وفاق، اتحاد و همدلی موجود بین مجموعه استان، زمینه ایجاد ذهنی مشترک برای نیل به اهداف رشد، توسعه و پیشرفت البرز را فراهم کرده است.

صاحب‌خبر -

البرز در جمع 3 استان برتر کشور در حوزه سرمایه گذاریبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شهبازی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی البرز که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: جلسات و نشست ها در البرز جنبه تشریفاتی و صوری ندارد چرا که اهتمام و پیگیری جدی برای اجرای مصوبات وجود دارد.

وی به سفر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به البرز اشاره کرد و گفت: این سفر که در دیدار با دکتر نوبخت صورت گرفت، 800 میلیارد تومان اعتبارات دولتی برای تسریع در تکمیل پروژه های ملی راه سازی البرز به همراه داشت.

استاندار البرز با بیان اینکه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعنوان وزیر معین البرز، حمایت های مجدانه ای از استان داشته اند، افزود: البرز در مجموع در خصوص بهره مندی از اینترنت و خدمات همراه شرایط خوبی دارد که امید است این امر در تا پایان سال در تمامی نقاط استان محقق شود.

شهبازی گفت: بخش خصوصی فعال در البرز با ایثارگری همچنان در این شرایط خاص ایستاده اند.

وی در ادامه اضافه کرد: در دوران مقاومت هستیم و بخش خصوصی برای مقابله با تحریم ها، فشارها و تهدیدها، خشم مقدسی را از خود نشان داده اند و برند و نمادی از مقاومت به نمایش گذاشته اند.

استاندار البرز ادامه داد: در حوزه استان هیچ گونه مانعی سر راه تولید و تولیدکنندگان وجود ندارد ولی حل برخی معضلات کلان با در سطوح ملی حل و فصل شود.

شهبازی با اشاره به ظرفیت های مجموعه پیام البرز، گفت: سال گذشته 60 میلیارد تومان برای ارتقا زیرساخت های مسافربری پیام از سوی دولت اختصاص یافت، امید است که شرایط بهره برداری از این بخش در سفر امروز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مهیا شود.

وی افزود: باید از ظرفیت فرودگاه پیام در راستای توسعه تجارت استان بهره برد، همچنین این فرودگاه نقش پدافند غیرعامل برای فرودگاه های امام خمینی (ره) و مهرآباد را دارد.

شهبازی با اشاره به ظرفیت های کم نظیر گردشگری، بوم گردی و طبیعت گردی البرز، خاطرنشان کرد: طی حضور هفته گذشته در طالقان به بررسی زیرساخت های گردشگری این شهرستان پرداخته شد.

استاندار البرز با اشاره بر اینکه البرز در سال ۹۷ جزو ۳ استان برتر کشور در حوزه سرمایه گذاری بوده است، افزود: این استان با توجه به بستر و زیرساخت های موجود، دارای جذابیت های فراوانی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

وی با اشاره به سرمایه انسانی غنی البرز و نرخ 92 درصدی با سوادی در این استان، افزود: وفاق، اتحاد و همدلی موجود بین مجموعه استان، زمینه ایجاد ذهنی مشترک برای نیل به اهداف رشد، توسعه و پیشرفت البرز را فراهم کرده است.

شهبازی به ظرفیت های بخش کشاورزی البرز نیز اشاره کرد و گفت: این استان در بسیاری از محصولات باغی و زراعی دارای رتبه های برتر کشوراست که رتبه اول برداشت گندم در سطح یکی از آنها است.

وی افزود: البرز بعنوان قطب علم و فناوری کشور، بستر بسیار خوبی برای گسترش شرکت های دانش بنیان دارد بنابراین امید است شهرک علم و فناوری البرز که جانمایی آن نیز صورت گرفته، تایید و تصویب شود.

استاندار البرز اضافه کرد: بیشتر سرمایه گذاران و تولیدکنندگان مستقر در البرز درصدد توسعه مدار تولید خود هستند ولی نیازمند ارتقا زیرساخت های همچون برق هستند  که پست برق 400 کیلو ولتی البرز با حضور معاون اول رییس جمهور بزودی کلنگ زنی می شود.

وی گفت: البرز استانی مستقل است که ضرورت دارد با استقلال در حوزه برق، میزان برق تولید شده برای استان مورد بهره برداری قرار گیرد.

شهبازی افزود: دفتر مرکزی بیش از 700 واحد تولیدی و صنعتی مستقر در البرز در تهران است که بر این اساس مالیات و غیره نیز به پایتخت تعلق می گیرد، با تلاش های صورت گرفته دفتر 150 واحد به البرز منتقل شد.

استاندار البرز گفت: ۱۵۲ واحد تولیدی و صنعتی مستقر در البرز تحت تملک بانک ها قرار دارند که با احیای آنها بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد می شود، در این راستا مکاتباتی در سطوح ملی صورت گرفته و رییس جمهور نیز دستوراتی به بانک مرکزی داده اند ولی هنوز نتیجه ای اعلام نشده است.

وی افزود: البرز در پرداخت تسهیلات رونق تولید رتبه اول کشور را دارد و اکنون نیز واحدهای تولیدی و صنعتی البرز در راستای تامین سرمایه ثابت نیازمند توجه ویژه هستند.

شهبازی در ادامه گفت: طی روزهای آینده نیز میزبان مسئولان ملی در البرز خواهیم بود و دفتر اموال تملیکی البرز به صورت رسمی افتتاح می شود.

 

نظر شما