شناسهٔ خبر: 33467935 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

کوپا آمه‌ریکا ۲۰۱۹ برزیل از امروز آغاز می‌شود

نبرد شاعران و پادشاهان فوتبال

صاحب‌خبر -

رقابت‌های قهرمانی فوتبال آمریکای جنوبی، کوپا آمه‌ریکا ۲۰۱۹ از امروز آغاز می‌شود.
به گزارش ایسنا و به نقل از آس، کوپا آمه‌ریکا ۲۰۱۹ ، امروز صبح با دیدار برزیل و بولیوی آغاز می‌شود. در نبود نیمار، ستاره سلسائو همه نگاه‌ها به لیونل مسی است. مانند همیشه که آرژانتین در یک تورنمنت حضور دارد و مسی در میان بازیکنان است. فشار فتح یکجام با کشورش روی شانه‌های ستاره آرژانتینی سنگینی می‌کند. او در آخرین دوره پس از شکست برابر شیلی برای نخستین بار اعلام کرد که تیم ملی را ترک می‌کند. پس از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برای دومین بار این اتفاق افتاد. سه فینال از دست رفته (جام جهانی۲۰۱۴ برزیل، کوپا آمه ریکا ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶) یک خلأ بزرگ در میان افتخارات مسی ایجاد کرده است و شاید در قلبش.
ستاره آرژانتینی تغییر استراتژی داده و اعلام کرد که آلبی سلسته جزو شانس‌های قهرمانی نیست. بازیکنان جوان (لوسلو، پاردس، لائوتارو و…) تیم را تشکیل دادند و از اعضای قدیمی به جز مسی تنها آن خل دی ماریا و سرخیوآگوئرو باقی ماندند. گروه آرژانتین نیز ساده نیست. کلمبیای کارلوس کی‌روش در انتظار این تیم است که خط دفاعیخوبی دارد و در خط حمله از بازیکنانی همچون خامس رودریگس و رادامل فالکائو بهره می‌برد. همچنین در این گروه پاراگوئه و قطر شگفتی‌ساز (قهرمان اخیر جام ملت‌های آسیا) حضور دارند. آرژانتین فشار را احساس می‌کند و برزیل پس از آسیب دیدگی نیمار مانند سابق، شانس نخست قهرمانی محسوب نمی‌شود. برزیل میزبان است و از سال ۲۰۰۷ جامی را فتح نکرده است (آرژانتین از سال ۱۹۹۳ عنوانی را به دست نیاورده است). مردم برزیل نیز امید چندانی به تیم ملی کشورشان ندارند. در آخرین بازی دوستانه سلسائو برابر هندوراس تنها ۱۶ هزار و ۵۲۱ نفر به ورزشگاه رفتند. در میان دیگر شانس‌های قهرمانی می‌توان به اروگوئه اشاره کرد. این تیم همچنان با ۱۵ قهرمانی پر افتخارترین در کوپا است. اروگوئه با لوئیس سوارس به عنوان قهرمانش در این رقابت‌ها شرکت می‌کند. مهاجم بارسلونا اعلام کرده برای این بازی‌ها آماده است. در گروه این تیم، شیلی (قهرمان دو دوره اخیر) حضور دارد که در شرایط خوبی نیست و پس از جام جهانی هنوز در بحران به سر می‌برد. دیگر تیم‌ها اکوادور و ژاپن (دیگر مهمان کوپا) هستند. حضور دو تیم آسیایی در این رقابت‌ها از نکات عجیب کوپا است. دیگراتفاق جدید استفاده از VAR است.
۶ ورزشگاه در ۵ شهر
بازی‌های کوپا آمه ریکا در هفت ورزشگاه مختلف برگزار می‌شود. سائوپائولو، ریودوژانیرو، بلو هوریزونته، پورتو آلگره و سالوادور شهرهای میزبان این رقابت‌ها هستند. سائوپائولو تنها شهری است که دو ورزشگاه میزبان دارد. آرناکورینتیانس و مورومبی نام این ورزشگاه‌ها هستند. مورومبی میزبان دیدار افتتاحیه است و فینال بزرگ در ورزشگاهمشهور ماراکانا برگزار می‌شود.
نبرد شاعران و پادشاهان
فوتبال آمریکای جنوبی همیشه پر از ستارگان فانتزی‌باز و تکنیکی و قهرمانان پرقدرت بوده است. دنیای فوتبال، هنرنمایی پله و مارادونا، رونالدو و ریوالدو، روماریو و رونالدینیو، باتیستوتا و کرسپو، سامورانو و سالاس، چیلاورت وهیگوئیتا، فالکائو و سوارس و در نهایت مسی و نیمار را فراموش نخواهد کرد. از فردا، جدال شاعران فوتبال و تاج‌دارانش در کوپا آمه‌ریکا، چشم بینندگان عاشق فوتبال را در جهان خیره خواهد کرد.
بی تفاوتی مردم برزیل نسبت به کوپا آمه ریکا پس از آسیب دیدگی نیمار
لازم به ذکر است مردم برزیل پس از آسیب دیدگی ستاره سلسائو نسبت به کوپا آمه ریکا شور و شوقی ندارند و برزیل شبیه به یک کشور میزبان نیست. به گزارش ایسنا و به نقل از آس، سائوپائولو، شهری که میزبان دیدار افتتاحیه کوپا آمه ریکا ۲۰۱۹ بین دو تیم برزیل و بولیوی است شور و هیجانی برای قدیمی‌ترین مسابقات ملی ندارد. وضعیت بد اقتصادی پس از تغییر دولت و اختلاف عقیده نسبت به تیم تیته(سرمربی تیم ملی برزیل) شرایط این شهر را نسبت به پنج سال پیش که میزبان جام جهانی بود متفاوت کرده است تا جایی که تنها هفت هوادار از تیم ملی برزیل در مقابل هتل استقبال کردند. برای جوانان تماشای دوباره بازی نیمار یک شور بود اما این اتفاق به خاطر آسیب دیدگی ستاره برزیلی نخواهد افتاد. در این راستا رودریگو، بازیکن سابق تیم ملی برزیل گفت: برزیل شانس نخست قهرمانی است اما با نیمار راحت تر این اتفاق رخ می‌داد.
با این حال ماریوالدو، هوادار ۴۹ ساله برزیلی نبود ستاره سلسائو را یک امتیاز می‌داند. او در این رابطه اظهار کرد: نبودنیمار باعث می‌شود بازی گروهی تیم بیشتر دیده شود و تمرکز بیشتری روی مسابقات باشد.
سائوپائولو یکی از شهرهای بزرگ سلسائو محسوب می‌شود که دوستداران فوتبال زیادی دارد اما فروش پیراهن تیم ملی در اطراف ورزشگاه مورومبی کم بوده است. با این حال همه بلیت‌های دیدار افتتاحیه (۶۵ هزار) در ژانویه به فروش رفت. برای دو بازی دیگر میزبان برابر ونزوئلا و پرو بلیتی برای فروش باقی نمانده است.
در حالی که کمتر از ۴۸ ساعت به پنجمین میزبانی برزیل در کوپا آمه ریکا باقی مانده است و سلسائو به عنوان بخت نخست قهرمانی یاد می‌شود در بین هواداران دو دستگی وجود دارد. در سرزمین پله، فوتبال همیشه به عنوان عنصری برای فراموش کردن زمان حال است. اکنون بیش از ۱۳ میلیون بیکار در بزرگترین کشور آمریکای جنوبی وجود دارد. شاید حضور نیمار می‌توانست شور و شوق مردم را برای این رقابت‌ها بیدار کند.
 

برچسب‌ها:

نظر شما