شناسهٔ خبر: 33434208 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تشییع پیکر امدادگر فلسطینی در نوار غزه

اهالی نوار غزه پیکر شهید محمد الجدیلی، امدادگر فلسطینی را با شکوه بسيار تشييع و بار دیگر نگاه ها را متوجه جنایات رژیم صهیونیستی کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی المنار ؛ تشییع پیکر امدادگر فلسطینی که هنگام کمک رسانی در راهپیمایی های بزرگ بازگشت در نوار غزه زخمی شده بود بار دیگر نگاه ها را متوجه جنایات رژیم صهیونیستی علیه امدادگران و کادر درمانی کرد.
اهالی نوار غزه پیکر امدادگر شهید محمد الجدیلی را تشییع کردند. وی یک ماه پیش زخمی شده بود و بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید. شهادت این امدادگر فلسطینی بار دیگر نگاه ها را به جنایات رژیم اشغالگر علیه امدادگران و کادر پزشکی جلب می کند.
<div id="video-display-embed-code_3609124"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2449328/3609124?width=400&height=300"></script></div>

خبرنگار شبکه المنار در نوار غزه در گزارشی همراه با پخش تصاویری از این مراسم که در آن فرزند شهید محمد الجدیلی در کنار پیکر در حال تشییع پدرش کلمه ”بابا“ را فریاد می زد و می کوشید برای آخرین بار صورت پدرش را قبل از خاکسپاری لمس کند، گفت: وداع آخر با محمد الجدیلی که یک ماه پیش در راهپیمایی های بزرگ بازگشت زخمی شد، برای خانواده وی و دیگران بسیار سخت و اندوهبار بود.
همسر این شهید گفت: ”هر بار که از منزل بیرون می رفت طوری با او خداحافظی می کردم گویا دیگر بر نمی گردد. روز جمعه که از منزل بیرون رفت و زخمی شد خدا را شکر کردم که فقط زخمی شد اما ظاهرا همه اینها مقدمه ای برای شهادت او بود.“
برادر شهید الجدیلی نیز گفت: ”هر جا کسی به کمک نیاز داشت چه در جنگ یا هر جای دیگر برای کمک کردن حاضر بود.“
خبرنگار در ادامه گفت: شهید الجدیلی با آمبولانسی که خودش همیشه سوار بر آن به کمک زخمی ها و افراد نیازمند کمک می شتافت به محل تشییع جنازه آورده شد.
عمر العزایزه مدیر جمعیت هلال احمر در غزه گفت: ”یکی از عزیزترین همکاران را از دست دادیم اما با وجود همه این رنج ها و شهدایی که تقدیم می کنیم دست از کار بر نمی داریم و به فعالیت های انسانی ادامه می دهیم.“
عماد عید افزود: تا کنون چهار تن از امدادگران هنگام تلاش برای کمک رسانی به زخمی ها در اردوگاه العوده به ضرب گلوله صهیونیست ها به شهادت رسیدند و دهها نفر از امدادگران نیز حین انجام ماموریت زخمی شدند که جنایتی جنگی به شمار می رود.
اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین گفت: ”هدف قرار دادن این افراد طبق قوانین انسانی و معاهده چهارم ژنو تعارض دارد به همین سبب رژیم اسرائیل را مسئول کامل امدادگران و کادر درمانی می دانیم.“

نظر شما