شناسهٔ خبر: 33396715 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

استعفای وزرای علوم و صنعت تکذیب شد پشت پرده استعفاهای درون دولت CFT و پالرمو تا پایان خرداد تعیین تکلیف می‌‌شوند وزارت خارجه به موضوع جشن تولد ملکه ورود کند نزار زاکا آزاد می‌‌شود روحانی عصر پنجشنبه به قرقیزستان می‌رود

روی موج کوتاه

صاحب‌خبر -

استعفای وزرای علوم و صنعت تکذیب شد

علی ربیعی، سخنگوی دولت در حاشیه نشست با خبرنگاران، تغییرات جدید در کابینه را رد کرد و گفت که هیچ‌ کدام از وزرا از جمله وزیر صنعت یا علوم استعفا نداده است. وی هرگونه تغییر در کابینه را تکذیب و تصریح کرد: قرار نیست تغییراتی در دولت اتفاق بیافتد و باید بگویم آقایان رحمانی و غلامی از این شایعات ناراحت هستند.

    

پشت پرده استعفاهای درون دولت

عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره دلایل استعفای وزرا از دولت به ایلنا گفت: حقیقت این است که دلایل استعفاها شفاف بیان نمی‌شود. 

به نظر نمی‌رسد استعفای بطحایی شرکت در انتخابات مجلس باشد و شاید اصلا نامزد هم نشود، اما وزیری که در این شرایط وزارتخانه را رها کند و بخواهد برود نماینده شود را باید اخراج کرد. لذا گمان نمی‌کنم دلیل اصلی‌اش این باشد‌. فشارهای بیرونی وارد بر دولت کاملا واضح هستند؛ از طرفی چون کسی هم نیست که از وزرا دفاع کند، آنها باید خودشان این فشار را تحمل کنند، برخی مثل آقای زنگنه تحمل می‌کنند و بعضی‌ها خیلی حاضر نیستند تحمل کنند.

    

عضو مجمع تشخیص:

CFT و پالرمو تا پایان خرداد تعیین تکلیف می‌‌شوند

حسین مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به ایرنا گفت: لوایح پالرمو و CFT  در دستور کار این نهاد قرار دارد و هفته آینده بررسی خواهند شد. وی خبر داد: تکلیف لوایح پالرمو و CFT تا پایان خردادماه در مجمع تشخیص مصلحت نظام روشن می‌شود.

    

وزارت خارجه به موضوع جشن تولد ملکه ورود کند

سیدمحمدحسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اقدام اخیر سفارت انگلیس در تهران مبنی بر ارسال ایمیل به شرکت‌های ایرانی برای مشارکت مالی آنها در جشن تولد ملکه انگلیس گفت: انگلیسی‌ها باید توضیح دهند چطور به خود اجازه می‌دهند در شرایطی که ایران در شدیدترین تحریم‌های ظالمانه قرار دارد و انگلیسی‌ها هم بخشی از پازل غرب علیه تهران هستند از شرکت‌های ایرانی که در این تحریم‌ها متضرر شده‌اند برای برگزاری جشن تولد ملکه انگلیس کمک جمع‌آوری کنند. وزارت امور خارجه باید عکس‌العمل جدی و قاطعانه نسبت به این اقدام سفارت انگلیس اتخاذ کند.

    

نزار زاکا آزاد می‌‌شود

به گزارش ایلنا به نقل از دیلی استار، توافق نهایی برای آزادی «نزار زاکا» شهروند آمریکایی ـ لبنانی که در سال ۲۰۱۵  میلادی به اتهام جاسوسی برای آمریکا در ایران بازداشت شد، آغاز شده است. یک منبع آگاه در این خصوص به دیلی استار گفت: قرار است که نزار زکا در چند ساعت آینده آزاد و به دولت لبنان تحویل داده شود. این منبع گفت: تایید نهایی برای آزادی زکا کسب شده‌ و مقام‌های ایرانی و مقام‌های زندان اوین اجرای روند اداری برای آزادی نزار زکا را آغاز کردند.  سرتیپ عباس ابراهیم، مدیر اداره کل امنیت عمومی لبنان، برای تسهیل روند آزادی زکا به ایران سفر کرده است.

    

روحانی عصر پنجشنبه به قرقیزستان می‌رود

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری عصر پنجشنبه (۲۳ خرداد ۹۸) در راس هیأتی سیاسی جهت حضور در نوزدهمین اجلاس سازمان همکاری شانگهای به بیشکک پایتخت قرقیزستان سفر می‌کند. این اجلاس ۲۳ و ۲۴ خرداد با حضور سران ۱۱ کشور از جمله روسیه، چین، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان، هند، پاکستان و ایران در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار می‌شود.

 

نظر شما