شناسهٔ خبر: 33367944 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان

صاعقه و پوشش غنی مراتع،علت آتش سوزی های امسال

خبرگزاری صداوسیما

علت اصلی آتش سوزی‌های امسال در کهگیلویه وبویراحمدصاعقه و پوشش بسیار غنی مراتع است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان گفت: شرایط امسال در جنگل‌ها و مراتع استان بحرانی است واختصاص بالگرد برای اطفای حریق به ویژه در مناطق سخت گذر استان ضروری است.
حکمتیان با قدردانی از نیرو‌های محلی در اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع گفت: مردم هم برای راهنمایی و رساندن امدادگران در کمترین زمان ممکن به محل وقوع آتش سوزی و هم برای خاموش کردن آتش مشارکت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه امسال بیش از ۲۰۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان طعمه حریق شد، افزود:تلاش برای خاموش کردن آتش با کمترین امکانات در دمای بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد و در شرایطی که گاهی ارتفاع شعله‌های آتش تا سه متر می‌رسید کاری طاقت فرسا است.
حکمتیان با اشاره به اینکه وزن هر یک از دستگاه‌های دمنده خاموش کننده آتش ۱۰ کیلوگرم است ادامه داد: حمل این دستگاه‌ها در شرایطی که گاهی نیاز به پنج ساعت پیاده روی در هوای گرم دارد، کاری سخت و طاقت فرسا است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اضافه کرد: هم اکنون ۷۴ قرق بان در استان از یک میلیون و ۴۵۰ هزار هکتار جنگل و مرتع صیانت می‌کند که با توجه به وضعیت آتش سوزی‌ها در سال جاری نیاز به نیرو‌های آموزش دیده بیشتری برای کاهش خسارت‌های آتش سوزی‌ها مشهود است.
حکمتیان با اشاره به اینکه امسال ۲۹ دستگاه دمنده برای اطفای حریق استان خریداری شده است، گفت: در هنگام آتش سوزی تمام پرسنل به کمک قرقبانان می‌آیند.

نظر شما