شناسهٔ خبر: 33357260 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

علت تغییر برخی فرمانداران از زبان سرپرست استانداری گلستان

سرپرست استانداری گلستان در خصوص تغییر فرمانداران شهرستان‎های گمیشان، آق‎قلا، مراوه‎تپه و گرگان توضیحاتی را ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، میرمحمد غراوی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان گلستان اظهار کرد: از همه کسانی که در سیل اخیر استان گلستان تلاش وافر داشتند، تشکر و قدردانی می‎کنم.

وی تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند دشمن به واسطه تلاش‎های سلطه‎جویانه دست از اقدامات خود بر نخواهد داشت لذا تحریم‎های ظالمانه را برای کشورمان اعمال کردند اما با تدابیر و هوشمندی مقام معظم رهبری تاکنون توانستیم در برابر فشارهای دشمن ایستادگی کنیم و از این پس نیز در این راه خواهیم ماند.

سرپرست استانداری گلستان ادامه داد: امسال 21 استان کشور در معرض سیل قرار گرفتند تلاش‎های زیادی صورت گرفت تا خسارات وارده به بخش‎های مختلف اعم از مسکونی، واحدهای صنعتی، تجاری و کشاورزی و ... جبران شود البته جبران خسارت بخش مردمی در استان‎های سیل‎زده به‎ویژه در استان ما در اولویت قرار گرفته است.

* تا چند روز آینده پرداخت خسارت به کشاورزان سیل‌زده به 24 میلیارد و 780 میلیون تومان می‌رسد

غراوی با بیان اینکه زمان مقابله با سیل به اتمام رسید و در مرحله دوم یعنی جبران خسارت‎ها قرار داریم، اذعان کرد: در بخش کشاورزی تاکنون 3 هزار و 958 پرونده کشاورزی در گلستان تشکیل شده و برآورد 49 میلیارد و 559 میلیون تومان صورت گرفته که براساس 50 درصد پرداخت، 8 میلیارد و 600 میلیون تومان آن پرداخت شده تا چند روز آینده این رقم به 24 میلیارد و 780 میلیون تومان می‌رسد.

وی ابراز کرد: کل خسارات برآورد شده بخش کشاورزی حدود 96 میلیارد تومان است که باید پرداخت شود

سرپرست استانداری گلستان گفت: 12 هزار هکتار از اراضی که محصول خود را بر اثر سیل از دست دادند برای کشت دوم آماده شده‎اند.

غراوی با اشاره به آسیب سیل به واحدهای دیگر اعم از مرغداری، زنبورداری و ...گفت: در این بخش 185 نفر اشتغال خود را از دست دادند و در مجموع 77 واحد تولیدی دچار خسارت شدند.

* پس از وقوع سیل 2 هزار و 100 نفر در شهرک صنعتی آققلا اشتغال خود را از دست دادند

وی بیان کرد: 148 واحد صنعتی در استان گلستان براثر سیل 190 میلیارد تومان خسارت دیدند و بیشترین خسارت مربوط به شهرک صنعتی آققلا بوده است که پس از وقوع سیل 2 هزار و 100 نفر در آن اشتغال خود را از دست دادند.

سرپرست استانداری گلستان یادآور شد: از 2 هزار و 100 اشتغالی که در شهرک صنعتی آققلا از دست دادیم تا امروز به 247 نفر کاهش یافته است و اکثر کارگران شاغل نیز توانستند از بیمه بیکاری سازمان تأمین اجتماعی بهره‎مند شوند.

غراوی از آسیب سیل به 5 هزار واحد صنفی استان گلستان خبر داد و گفت: سیل 100 میلیارد تومان به این واحدهای صنفی خسارت وارد کرده است.

وی در ادامه به تغییر برخی مدیران و فرمانداران استان اشاره کرد و توضیح داد: علاوه‎بر تغییرات برخی مدیران به واسطه شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، یک ماه و نیم گذشته نیز اقداماتی مبنی بر تغییر برخی فرمانداران استان در دستور کار داشتیم که امروز اجرایی شده است.

سرپرست استانداری گلستان اضافه کرد: گرچه برخی افراد نسبت به جابه‎جایی‎های فرمانداران انتقاد داشتند اما به تدریج وارد جریان انتخابات می‎شویم و فرماندارانی که نیاز به جابه‎جایی داشتند باید تغییر می‎کردند.

*دستگاه‎های اجرایی راهگشای رونق تولید باشند

غراوی بر ضرورت رونق تولید اشاره کرد و افزود: دستگاه‎های اجرایی به امر تولید کمک کنند و در صدور مجوزها، نامه‎ها و پاسخ استعلام‎ها و اعطای تسهیلات تسهیل کنند و راهگشا باشند.

وی تأکید کرد: در خصوص واحدهای تولیدی در حال فعالیت از بانک‎های حاضر در جلسه می‎خواهم به‎هیچ عنوان هیچ واحد تولیدی برای عدم پرداخت اقساط یا بدهی بانکی تحت فشار قرار ندهند و برای واحدهایی که قرار است اجرائیه صادر شود این مهم بدون هماهنگی استانداری صورت نگیرد.

سرپرست استانداری گلستان متذکر شد: با توجه به اینکه بودجه‎های امسال انقباضی است دستگاه‎های اجرایی باید در نحوه پرداخت‎ها، بحث رفاهی کارکنان، صرفه‎جویی در هزینه‎های سوخت، خودرو، پذیرایی و ... هزینه‎ها را به حداقل برسانند چراکه وضعیت بودجه امسال مناسب نیست.

غراوی با بیان اینکه سال گذشته با تغییر ساعت اداری توانستیم با خاموشی‎های حداقلی مشکل استان را برطرف کنیم، بیان کرد: امسال نیز از شنبه آینده ساعت کار ادارات استان و شهرستان‎ها تغییر می‎کند و آغاز آن به 6 و نیم صبح موکول می‎شود و در ساعت 13 و 30 دقیقه بعدازظهر خاتمه می‎یابد.

انتهای پیام/83018/

نظر شما