شناسهٔ خبر: 33337033 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

"پیچاب" باشت در حال سوختن

۱۵۰ هکتار از جنگل‌های کوه "پیتک" بهمئی در آتش سوخت

نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد از مهار و خاموش شدن آتش‌سوزی کوه "پیتک" بهمئی در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

‌"غلام‌حسین حکمتیان‌اصل" در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: آتش‌سوزی کوه پیتک بهمئی که از ساعت ۱۷ روز پنجشنبه، ۱۶ خرداد ماه بعلت صاعقه شروع شده بود با همکاری نیروهای مردمی و پرسنل منابع طبیعی ظهر امروز شنبه مهار شد. اما احتمال دارد که کنده های باقی مانده دوباره شعله ور شوند.

وی اظهارکرد: نیروهای منابع طبیعی شب گذشته تا ظهر امروز در کوه پیتک و در گرمای بسیار شدید حضور داشتند و با توجه به صعب العبور بودن کوه با تلاش فراوان اکیپ‌های منابع طبیعی و نیروهای مردمی منطقه به محل آتش‌سوزی رسیدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بعلت این آتش سوزی حدود ۱۵۰ هکتار جنگل و مرتع شهرستان بهمئی در آتش سوخت.

حکمتیان اصل تصریح کرد: از تلاش و همکاری نیروهای مردمی بابت مهار و خاموش کردن آتش سوزی‌ها تشکر ویژه دارم و از دستگاه‌ها و ادارات استان انتظار داریم بیشتر همکاری کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات پیچاب شهرستان باشت همچنان در آتش می‌سوزند. این منطقه فاقد آنتن دهی تلفن همراه است و به همین علت از آخرین وضعیت نیروها و آتش سوزی نتوانسته ایم اطلاع پیدا کنیم اما با توجه به سخت گذر بودن منطقه برای مهار آتش سوزی درخواست بالگرد داریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با توجه به بارش‌های بهاری و پر پشت شدن و رشد بیشتر علوفه‌ها آتش سوزی‌ها نسبت به سال قبل افزایش داشته و ۸۰ درصد آتش سوزی‌های جنگل‌ها و مراتع استان از ابتدای سالجاری تا کنون بعلت صاعقه بوده اند.

حکمتیان اصل اضافه کرد: با کمبود امکانات و تجهیزات برای مهار آتش سوزی مواجهیم و حتی برای غذا و آب معدنی نیروهای اطفا کننده آتش سوزی‌ها مشکل داریم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما